Petter F skrev:Eventuelt bare ta gjærsedimentene fra en flaske Hesjeøl å gjøre det samme
Litt usikker på hva HB gjør, om de karbonerer flaskene med en annen gjær eller ikke, men da jeg brukte Hesjeøl-sedimenter i et øl fikk jeg ganske fint preg!
Eriki skrev:Petter F skrev:Eventuelt bare ta gjærsedimentene fra en flaske Hesjeøl å gjøre det samme
Litt usikker på hva HB gjør, om de karbonerer flaskene med en annen gjær eller ikke, men da jeg brukte Hesjeøl-sedimenter i et øl fikk jeg ganske fint preg!
Ifølge omvisningen der så sentrifugerer de og tilsetter annen karboneringsgjær.
Om du vil komme nærme ville jeg kjøpt Brettanomyces Claussenii (WLP645), denne skal vist være nært beslektet til Brett A.
Regner med at de har samme gjæringen som på Belgian Pale Ale og Ardenne Blonde.
Mener de sa 70% annen gjær og 30% Brett A.
Eventuelt bare ta gjærsedimentene fra en flaske Hesjeøl å gjøre det samme
Antakelig Northern Brewer dyrka i Hallertau? NB er vel ei engelsk humle som ikke dyrkes lenger i England, men som tyskerne har adoptert.Kan jeg umulig tenkte meg kan stemme
Og hva Hallertau Northern Brewer er vet jeg heller ikke?
Akkurat som @Finn Berger skriver - det er Northern Brewer dyrka i Hallertau område.Kan jeg umulig tenkte meg kan stemme
Og hva Hallertau Northern Brewer er vet jeg heller ikke?
Mengden centennial stemmer, men batchstørrelsen er selvsagt 1800l og ikke 180LStemmer mengden centennial?
Da stemmer nok Northern Brewer mengden også. Antar MH betyr Mash Hops?Mengden centennial stemmer, men batchstørrelsen er selvsagt 1800l og ikke 180L