Hageslanger og varmtvann

johanw

Norbrygg-medlem
Jeg har ikke vann i garasjen, så har fiklet meg til en ekstra vannutkaster for varmtvann på husveggen slik at jeg kan bruke det for å vaske kjeler og slikt i garasjen. Problemet er at alle gardena-koblinger jeg prøvd feiler fatalt når det kommer 50grader varmtvann med normalt vanntrykk gjennom. Problemet er vel at de ikke kan stramme hardt nok om slangen. Slutter som regel med at slangen sklir av en av koblingene og jeg har vann overalt.

Finnes gardena-koblinger for slangeklemmer? Jeg finner ingen hvor jeg enn leter... Har også prøvd å sage vekk ytterringen på en vanlig kobling for å bruke slangeklemme, men det endte fort med at hele koblingen knakk.
 
Jeg har brukt de blå, er det biltema mon tro? For meg har det fungert, men hvis jeg har glemt å skru igjen krana så sprekker hageslangen fra samme butikk helt ute ved pistolfestet etrer en viss tid.
 
Jeg har brukt de blå, er det biltema mon tro? For meg har det fungert, men hvis jeg har glemt å skru igjen krana så sprekker hageslangen fra samme butikk helt ute ved pistolfestet etrer en viss tid.

Tipper jeg har ganske høyt vanntrykk, har prøvd biltema, clas ohlson, gardena og nå sist noe fra kina i messing, alle har feilet en eller annen gang.
 
Hva med å tre slangen over "tuten" på utekranen, og bruke slangeklemme der?
 
Hva med å tre slangen over "tuten" på utekranen, og bruke slangeklemme der?

Det løser jo halve problemet.. Men de spylepistoler jeg har trenger gardena i andre enden. Mulig løsningen må bli en spyledusj for storkjøkken med 1/2" kobling.. Eller du kanskje mener å tre slangen over gardena-tuten.. DET er kanskje mulig ja.. må undersøkes.
 
Som gle1 skriver. Bruk en stuss med slangeklemme på montert på selve kranen.
En slik: http://www.clasohlson.com/no/Cocraft-slangekoblinger/40-6868

Eller har jeg hatt hell med å slå en runde gaffatape uten på slangen, så føre den inn i hurtigkoblingen og stramme klemmringen.
Da får de tennene som skal holde slangen godt feste i selve gaffatapen.
Men nå har jo teiplim det med å bli slimete straks varme kommer på.

Kan det gå med en slik i andre enden??
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/17340

Hmmmmmm.
Når jeg tenker meg om, så bruker jeg jo slange og 65graders vann her hjemme.
Det er vanlig hageslange med Biltema sine hurtigkoblinger i begge ender. Og Biltema sin vannpistol.
Slangene har ikke sluppet taket en eneste gang her hjemme. Men det er med trykk fra kjøkkenkranen, og den har kanskje mindre trykk enn hva et hageuttak har.
Mulig å regulere trykket på utgangskranen?
 
Takk for alle tips, satser på gardenakobling i messing, gaffateip, og rørtang for å dra til. Funker ikke det blir det QD-koblinger og prøve å finne en pistol hvor gardenastussen går å skru ut å erstatte med QD.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp