Halvor India Brown Ale Allgrain

Lurer generelt på smaken og type øl. Jeg har aldri vært borte i en IBA. Er den god? Jeg er selv inne i en IPA periode merker jeg, men Halvor India Brown Ale høres unektelig interessant ut  ;D
Har akkurat begynt å drikke American IPA Allgrain(din edition) som er ferdig på flaske (NYDELIG!!!) og har en Lucky Jack stående på dunk. Så jeg er litt usikker på hva det neste blir.
 
Halvor IBA framstår mer maltig og karamellaktig enn enn IPA, som gjerne er har mye mer fokus kun på humla. En godt humlet american brown ale, som blir litt "ja takk - begge deler".
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Kjøp kit evt. få noen tips her:

http://www.bryggselv.no/products/abc-halvor-india-brown-ale-allgrain-lsett
 
Åja, dokker to igjenn!! ;D
Vel, har jo ikke akkurat dårlig erfaring med oppskriftene fra den kanten, så et sånt "kit" havner nok i dunken her.
:ilike:
 
Hvis det er en ting jeg ikke er, så er det gniten på oppskrifter, takk.

ABC Halvor India Brown Ale

OG: 16.3 °Plato
FG: 3,3 °Plato
IBU: 60

84, 3 % pale
3,4 % cara 20
3,4 % special B
1,7 % brown malt
2,6 % chocolate malt
4,3 % muscovado sugar
Chinook at 60 min. to reach target IBU
2,67 g /l Cascade at 15 min
2,67 g /l Cascade at 2 min
1 g/l Chinook dryhopping
2 g/l Cascade dryhopping
WLP001/WY1056/US-05 yeast
 
gustavf skrev:
Lenge mellom bryggere som er så gniene med oppskrifter...

Har du googlet andrimne i det siste eller??, hvis ikke sjekk hva som kommer opp på "søk relatert til andrimne". Mannen har konstruert og delt nok oppskrifter til å fylle en bok.
 
Odland skrev:
Så får vi se om det dukker opp en .pdf av boka til Gustav også her da ;)

Hadde jeg hatt lov til å legge ut hele boka, så skulle jeg gjerne gjort det, både for å la medlemmene her få lese den og for å få tilbakemeldinger på innholdet og formen. Dessverre er ikke det mulig, for en publiseringsavtale med et forlag gir forlaget enerett til å disponere innholdet. Det er heller ikke alt innholdet i boka som jeg har opphavsrett til, slik som bilder og illustrasjoner, så det er uansett problematisk for meg å dele hele boka.

De som ønsker å lese større deler av teksten enn de prøvekapitlene som er lagt ut, kan sende meg en PM, så lar det seg sikkert løse.
 
gustavf skrev:
Hadde jeg hatt lov til å legge ut hele boka, så skulle jeg gjerne gjort det, både for å la medlemmene her få lese den og for å få tilbakemeldinger på innholdet og formen. Dessverre er ikke det mulig, for en publiseringsavtale med et forlag gir forlaget enerett til å disponere innholdet.
Hvordan er denne prosessen egentlig? Har du noe som helst mulighet til å påvirke feks utgivelse av ebok (ikke pdf, men ePub/Mobi)? Eller er man bundet på hender og føtter av norsk bokbransje som har krabbet baklengs inn ebok-verdenen med hendene for ørene i flere år? :)

Skjønner at det kanskje er vanskelig å svare på denne uten å utfordre forholdet til forlag. Men er ebok noe som har vært diskutert i det hele tatt? Eller er norske forlag så håpløse som jeg har inntryk av? :)

Edit: ikke meninga å spore av helt i denne tråden da... får gjerne flytte det over i bryggebok-tråden hvis du vil svare!
 
Tilbake
Topp