Har nok gått i bryggefella med begge føttene

Nå har det seg slik at jeg liker å brygge, ja ikke bare liker, jeg stor koser meg med det. Og det har tatt litt av.
Har nå 8 fulle fat, 15 kasser med 0.5 flasker og 100 liter til gjæring.
Hvor går vi nå? Er ikke en snøballs sjanse i Helvette mulighet for att jeg klarer å drikke opp dette innen rimelig tid.
Er det bare å krype til korsett og bli alkoholikker? Kan jo ikke selge det, gi det bort... tja er jo mye jobb og er blitt glad i de små rakkerene som lager dette ølet for meg da, så vil jo ha dem hjemme så lenge som mulig.

Når jeg vaks opp var det brannstajonen som var finn.no facebook og tinder... der hengte du opp en lapp, har 50l øl trenger vaskehjelp... done. Så kom Facebook og da var det over og ut med brannstasjonen, revet og borte.
Henger ei lita kork tavle på Rema, men siden de setter Hansa mitt på golvet og putter den giften bareøl i kjøla Har jeg bestemt meg for å handle på billigere butikker der du ikke trenger verken HÆ eller DÆ for å klare å få mat i skrotten.
Så da vil jeg bare si, er det noe dugnand ånd igjen på vestlandet så hjelp en stakkar og komm og drikk øl..

Dere manfolk trenger ikke svare btw. dette er bare for babsa.

Kommer nok en ny invite der jeg tar med spedalske, muslimer og mindreårige vil jeg tro. Men må stikke ned og brygge en Dobbelbock

Tada

Her bor jeg foresten
Stord eller bur på Fitjar nå da... blei lei storv\by jaget
 
Vestlands ferie i sommer <flire>
Det var litt øl dette.. har imidlertid en skare ølhunder på jobb som støtt&stadig skal ha, så sliter nesten med å få nok [emoji23][emoji94]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Brygger ca 11 liter ferdig jeg også. Mye arbeid for lite, men slipper at det hoper seg opp så voldsomt.
 
Du har jo brygget deg inn i et hjørne når bare babsa får smake. Foreslår en kjønnsnøytral deling av godene i distriksnorge.
 
Dette problemet har jeg heldighvis ikke :) Brygger ca 1 gang i mnd (23L). Å mesteparten er drukket opp når nytt skal på fat :) Inviter til fest!
 
Vi brygger ca 7-800 liter i året. Fordelt på 5 holder det greit ser det ut som.
Det blir vel 140-160 liter per mann. Det høres ut som fornuftige mengder. Jeg brygger 12-13 liter ca 10-11 ganger i året, noe som blir ca 120-140 liter. Men jeg klarer fortsatt ikke drikke opp alt alene. Det kreves at jeg deler litt med meg. Tipper at jeg drikker kanskje 70-90 liter i året med mitt normalkonsum. Prøver å brygge litt mer øl som ligger opptil det folk er vant til, bare med litt mer smak, slik at det gir mersmak. ;)
 
Dagens brygg var det 26. så langt i år. Jeg får pluss/minus 24 liter ut av hver batch - men så har det vært 3 doble brygg, så det blir vel i overkant av 550 liter. Da skal det sies at kjelleren var nokså tom på nyåret, og at den ikke er det nå:). Men det går unna, og jeg har ingen angst for å brenne inne med lageret. Seinest i går kjørte jeg to kasser til det eldste avkommet mitt, som skulle feire bursda'n til dama. Og når det stadig er sånne lekkasjer, ja, da må det brygges, da. Så små batcher blir det nok ikke så mange av.

Jeg er på jakt etter en 70-liters kjele, faktisk:confused:.

Denne gir jo stoff til ettertanke. Jeg er nok skap-tsjekker:p.
 
Damn... At vi blir slått av Danmark, Sverige og Island er kanskje ikke så overraskende, men Uganda, Sri Lanka og India???

Må nesten revurdere småbatcher og ta en (eller langt flere) for laget!

Utviklingen er jo nærmest tragisk: https://www.statista.com/statistics/447120/norway-volume-beer-consumption-per-capita/
Den gode nyheten er at vi drikker stadig mer mørkt øl, og stadig mer øl fra "håndverksbryggerier".

@Sarge Du drar jo tross alt den hjemlige statistikken opp, så du må vel kalles en god nordmann. Men du hadde faktisk vært en veldig dårlig tsjekker. Dette er jo tall for totalkonsumet dividert på antallet innbyggere, så i forhold til en normal mannlig tsjekker må du nærmest regnes som avholdsmann:p.

Spøk til side: Alkohol er et langt farligere rusmiddel enn en del av dem som er forbudt, og det er ikke noe å strebe etter å ligge høyest mulig i nasjonalt konsum. Samtidig er god ølkultur en veldig hyggelig kultur, og derfor synes jeg folk gjerne kan drikke mer øl. Jeg håper inderlig at alt det gode ølet til @Chiefen kommer til nytte - og gir grunnlag for mange gode historier;).
 
Tro meg, det øl SKAL komme til nytte, nå er det ikke en eneste babe som har meldt seg... utrolig nok??? Så nå går tilbudet ut til spedalske, muslimer og mindreårige.
Blir nok øl til bermen og røkla i morgen vil jeg tro
 
Trodde jeg hadde ett bryggeproblem, men ser nå at jeg er i randsonen, tror heller det er drikkeproblem. Finn med 26 brygg så langt i år, TorfinnS med 7-800 liter i året. jeg har brygget 20 brygg 25 og 50l litt auromsaurom siden jeg beggynte i juli i 2016. Altså har jeg ikke ett bryggeproblem, men ett drikkeproblem... "Hei, jeg heter Chiefen og jeg har ett drikke problem, jeg klarer ikke å drikke opp ølet jeg brygger"
 
Inviter til dugnad og spander øl som betaling ;) Kanskje får du gjort noe også :)
Faktisk en veldig god ide. Nå har jeg satt bort alt av hage arbeid til Vår herre, og det kan kansje sies mye godt om den karen, men noen gartner er han faen meg ikke, makan til slett arbeid skal du lete lenge etter.
Så da er spørsmålet, finnes det noen tørste gartnere med legning som ikke er helt sånn blomsterFinn som ser sitt snitt til en grøfte fylla mot å justere litt hage?
 
Jeg er raus med smaksprøver på fester, til bekjentskaper, som tjenester, til postmannen, naboen ved siden av, han som av og til må plukke opp hundebæsjen på plenen min, snekkeren, etc... Raushet avler raushet!
 
Jeg er raus med smaksprøver på fester, til bekjentskaper, som tjenester, til postmannen, naboen ved siden av, han som av og til må plukke opp hundebæsjen på plenen min, snekkeren, etc... Raushet avler raushet!

+1 - og så får man jo ofte hyggelige tilbakemeldinger:).
 
Tilbake
Topp