Harrytur og kjøpeøl

skal på Harrytur til Strømstad i morgen tidlig.
Noen som har noen tips om godt kjøpeøl jeg bør prøve? Ikke de mest ekstreme til 100+ pr flaske men gjerne noen gode (moderat priset) Ale's, kanskje IPA eller Belgiere?
Orker i stå å vurdere i den trengselen det pleier å være på bolaget. Så fint om noen har tips så jeg vet hva jeg jakter på i morgen.
 
Jeg var en tur i Åre nettopp, der jeg snappet med meg fire flasker Modus Hoperandi fra Ska Brewing Co.  Fantastisk godt.  Neste gang skal jeg tømme hele lageret og ta med meg.  Helt på høyde med IPA-en til Ægir.
 
Her er noen av mine favoritter på Strømstadpolene (du vet at det er to?). De har litt forskjellig utvalg, men det nærmest sentrum er det beste i forhold til utvalg:
Fullers London Porter
Seven Giraffes Extraordinary Ale
Great Divide Hibernation Ale
Nils Oscar Brown Ale
Mohawk Extra India Pale Ale
Snowblind Strong Ale
Anchor Humming Ale
Anchor Steam Beer
Belhaven Twisted Thistle IPA

Om du starter tidlig og er der før 10 (begge åpner kl 09.00) så slipper du kø. Etter 11 er det garantert kø.
 
Takk for gode forslag. Skal forsøke å finne de fleste av dem, så gjenstår det å se hvor mye jeg tar sjansen på å handle  ;)
Nei rekker ikke frem så tidlig nei, er nok ikke fremme før ca kl 12 så da blir det nok litt kø da.
En kollega av meg fortalte at en kan bestille på forhånd og bare spørre etter bestillingen i kassen, så det kan jo være et tips til neste tur eller til andre som skal over grensen.
Køståing passer best for husmødre.
 
Belhaven Twisted Thistle IPA absolutt ja, en forholdsvis lett og frisk IPA. Bare hold den unna sola siden den er på klar flaske :)
 
arve.thue skrev:
Takk for gode forslag. Skal forsøke å finne de fleste av dem, så gjenstår det å se hvor mye jeg tar sjansen på å handle  ;)
Nei rekker ikke frem så tidlig nei, er nok ikke fremme før ca kl 12 så da blir det nok litt kø da.
En kollega av meg fortalte at en kan bestille på forhånd og bare spørre etter bestillingen i kassen, så det kan jo være et tips til neste tur eller til andre som skal over grensen.
Køståing passer best for husmødre.

Du betaler jo bare 20 spenn litern om du kjøper mer, vel verdt det (tror det var 20 spenn, er en annen tråd på dette), vel og merke, om du går på rødt.
 
Skal forsøke alle som er listet opp.
Man er jo litt vanemenneske så ofte blir det jo at man ender opp med de velprøvde som Kilkenny, Newcastle Brown Ale, Boddington eller Samuel Smith.Er jo ikke noe feil med disse men forandring fryder.
Blir nok en fin lørdagskveld dette her. Også er det jo greit å få utvidet horisonten litt, slik at en har noe bredere referanserammer mtp. oppskrifter og ønsket resultat av egne brygg.
 
Tilbake
Topp