Helt ny - Hva trenger jeg?

Jeg trodde alt var inkludert i de maltpakkene, så det var det bra du sa :) Da spørs det om jeg heller kjøper dette settet for Nøgne Ø IPA. Om den blir like god som den på polet er jeg i hvert fall fornøyd. :p

Edit: Den var ikke på lager, og med 45 dagers ventetid er det lite aktuelt. :(
 
Jeg sjekka ikke om alt var med, så sjekk selv først. Settene til nøgne er ganske stivt priset spør du meg.
Burde ikke koste deg mer enn 300 spenn for det du trenger til 25 liter. Spørs vel hvor mange humler man skal ha/har.
 
Det er 2 ting som jeg vil hatt med som ikke er på den lista med.Og det er den jeg ga deg varenr til og flasketre.Du klarer deg uten men du kommer til å bruke mer tid på å få ølet over på flaske.Vis det er å spare penger så kan du bygge flasketre av 2x2 og spikker
 
Da tror jeg kasser er det beste, både pga. pris og plass, og siden jeg uansett bør ha kasser til ølen når den er ferdig. :D
 
Vil dere forresten anbefale at jeg begynne med slike ferdige maltsett, eller er det bedre å bare hoppe i det og følger oppskrifter med en gang?
 
Er det noen som kan anbefale et godt sett for IPA? Jeg liker f.eks Brewdog Punk IPA, Hansa IPA og Nøgne Ø IPA. :)
 
Du bør selvsagt investere i et medlemskap i Norbrygg. Det tjener du fort inn igjen. Tro meg, når du først er igang, så baller dette på seg.

Du sier du ikke har plass til ekstra kjøleskap, men har et ledig soverom? Jeg tipper du snart har ditt eget gjæringsskap med stc-1000. Mark my words.
 
Haha, se der ja. :p

Nå fikk jeg endelig svar fra Ølakademiet, og maltpakkene inneholder også humle og gjær, så da er det vel bare å bestille. :D
 
Kjøpte sjølv ein Beer Brew 30 å starta på den, den e suoer på batchar på ca 22L eller mindre. Hadde sjølv ikkje kjøleskap i starten å sat vørteren til gjæring i kjelleren på ca 18 grader. Brukar ein malingsvisp til å oksygenere. Om du vil brygge Lager øl bør du nok ha eit kjøleskap. Hadde sjølv ikkje det når eg prøvde min fyrsge lager, men tok med dunken til nermaste tunell (eiksundsambandet) å lot de stå der sidan der var ein stabil temp på 10 grader.
Er man oppfinnsom treng man ikkje so masse utstyr, ein Beer Brew er super som entryutstyr som man kan ha lenge. Bryggar du på ein plass der du kan åpne dør/vindu so er ikkje lufting noke problem helder :) øl vert det nok uansett utstyr.
 
Tilbake
Topp