Hjelp - brukt feil malt til IPA

Hva skjer når man klarer å forbytte Caramalten og Palemalten i en IPA. Istedenfor å bruke 11 kg palemalt ble dette forbyttet med 11 kg Caramalt og 2 kg palemalt. Oppdaget dette etter at vi hadde brygget ferdig. Lurer litt på om jeg har fått feil fra leverandør. Kan dette bli drikkandes?

Tror ikke man skal ha mer enn 25% i et brygg i følge denne oversikten som jeg bruker, som jeg forøvrig fant her på forumet.
Men det finnes jo flere bryggerier som har laget eksprimentelle øl!

Vedlegg

• malt.xlsx
    17,9 KB · Sett: 19
Høres … interessant ut. Rapporter om hvoran ølet blir! (Forvent dårlig utgjæring.) Målte dere OG?

Kjetil S skrev:
Høres … interessant ut. Rapporter om hvoran ølet blir! (Forvent dårlig utgjæring.) Målte dere OG?

---------------------------------------------------

Kjetil: synes du vi skal beholde det og se hvordan det blir?. Det ble veldig sent, og vi glemte faktisk å måle OG (litt synd kanskje, men fortsatt en glad amatør). Hvor lenge synes du det skal stå?

Terjes skrev:
Kjetil S skrev:

---------------------------------------------------

Kjetil: synes du vi skal beholde det og se hvordan det blir?. Det ble veldig sent, og vi glemte faktisk å måle OG (litt synd kanskje, men fortsatt en glad amatør). Hvor lenge synes du det skal stå?

Ikke hiv før det er bekreftet katastrofe. Store mengder humle kan gjøre underverker med mye ;)

For all del ikkje tøm ut vørter. Er dette verkeleg så vanleg omkring i landet?

Grovjobben er gjort, no skal gjæren få jobbe - og du slappe av. Ingen grunn til å tømme ut vørter, sjå på dette som eit eksperiment.

Tilbake
Topp