Hjelp meg finne nytt varmeelement

Ser at det skapet den samme selgeren som jeg lenket til over på Finn annonsen, også har 6 skap til salgs med størrelse 600 X 800 X 250, også dette samme pris (1000kr), det passer kanskje enda bedre. Står at de må hentes dog...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da ligger varmeelementet på mitt postkontor og venter på å bli hentet. Fedex kommer med godsaker fra Auber på mandag. Så da er jeg snart i gang med brygging igjen. Da trenger jeg en boks å montere duppedittene i. Noen som har noen gode forslag der? Må ha plass til dette.

Vis vedlegget 39633

Når du først bestilte varer fra Auberins skulle du tatt med en ekstern kjøleribbe.
External-Mount Heat Sink for 40A SSR (Rectangular) [HS40ETL] - $21.00 : auberins.com, Temperature control solutions for home and industry

Fordelen med ekstern er at den festes på utsiden og flytter effektivt varmen ut av skapet.

Med de du har må du nesten ha lufting, helst med en vifte, noe som ikke er ideelt i et lokale med fukt og støv.

2019-01-27 09.08.18.jpg
 
Når du først bestilte varer fra Auberins skulle du tatt med en ekstern kjøleribbe.
External-Mount Heat Sink for 40A SSR (Rectangular) [HS40ETL] - $21.00 : auberins.com, Temperature control solutions for home and industry

Fordelen med ekstern er at den festes på utsiden og flytter effektivt varmen ut av skapet.

Med de du har må du nesten ha lufting, helst med en vifte, noe som ikke er ideelt i et lokale med fukt og støv.

Vis vedlegget 39647
Godt tips, men nå er det bestilt noe annet, så jeg tenker jeg får klare meg med det jeg har. Er det et problem med vifte? alle pumpene mine har åpne vifter. Vifter skal vel transportere varme vekk og derfor blåse ut av boksen?

Kanskje denne? 3 Rittal skap med monteringsplate. 1000 kr,- stk. AE 1057 Samme selger har et litt større også på Finn. Er dette en god deal dere som kan det. Kanskje noe for meg også? Dog har jeg ikke et akutt behov enda...
Har ikke du dyttet en stakkar langt nok ut på glattisen allerede? hehehe Nå ender jeg snart opp med å svi av 10.000kr på å bygge meg et nytt styreskap til hele bryggeriet også.
 
Godt tips, men nå er det bestilt noe annet, så jeg tenker jeg får klare meg med det jeg har. Er det et problem med vifte? alle pumpene mine har åpne vifter. Vifter skal vel transportere varme vekk og derfor blåse ut av boksen?
Det varierer hvordan man løser det med vifter. Noen produsenter setter inn vifter med ventiler i skapet slik at varmlufta kommer ut. Mens andre bare har en intern vifte som sirkulerer lufta inne i skapet. Tror jeg hadde prøvd uten vifte først, så kjenner du på temperaturen på komponentene når de er i bruk og tar ei vurdering da.
 
Tror det fort blir varmt der inne. Husk at det skal gå nesten 10kW gjennom to reléer.
10kW blir 25 ampere pr fase på 230 volt. En ssr avgir ca 1,3-1,5Watt pr ampere. Så hver ssr vil avgi vel 30watt på maks. Så ei 60Watt lyspære inne i skapet så får man en pekepinn på hvor varmt det blir. Nå regulerer man jo ofte ned effekten så da blir ssr tilsvarende mindre varmee.
 
Da ligger varmeelementet på mitt postkontor og venter på å bli hentet. Fedex kommer med godsaker fra Auber på mandag. Så da er jeg snart i gang med brygging igjen. Da trenger jeg en boks å montere duppedittene i. Noen som har noen gode forslag der? Må ha plass til dette:

En kontroller:

DSPR2a.jpg


To SSR med slike kjølere:

40%20SSRa.jpg


Må også ha plass til kontaktene fra denne boksen:

Vis vedlegget 39633

slike kjøleribber tar lett unna varmen fra SSR selv uten varmeledende past, står de i et skap som fx. Neb D går det greit, min erfaring.
 
hva kan det koste att sende noe slik? jeg bor ikke langt unna Jessheim å kan sikkert få hentet pakken å sende den videre hvis den er betalt på forhånd.
 
Norgespakken
180kr opp mot 10kg når man betaler i butikken.
står i tillegg: "* Håndteringstillegg er for pakker uten ytre emballasje, pakker i rulleform og pakker med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og/eller høyde over 60 cm."
 
hva kan det koste att sende noe slik? jeg bor ikke langt unna Jessheim å kan sikkert få hentet pakken å sende den videre hvis den er betalt på forhånd.
Jeg har lyst på et slikt skap jeg Også. Har ikke bil og ikke tid/mulighet til å komme meg dit i nær fremtid. Så hvis noen drar dit for å kjøpe skap og er villig til å sende et til meg så skal de få pakke med øl i posten av meg i gjengjeld! I tilleg til prisen og porto selvsagt.
 
Jeg har lyst på et slikt skap jeg Også. Har ikke bil og ikke tid/mulighet til å komme meg dit i nær fremtid. Så hvis noen drar dit for å kjøpe skap og er villig til å sende et til meg så skal de få pakke med øl i posten av meg i gjengjeld! I tilleg til prisen og porto selvsagt.
Kjøp skapet du, så ordner jeg henting. Skal forbi Jessheim søndag kveld, så det er en mulighet.
 
Tilbake
Topp