Hjelp til å finne tappekran

Jeg fant en liten ca 5 liters "keramikk tønne" tilsvarende denne på en bruktbutikk. Tappekranen er laget av tre og er utett og "delvis ødelagt". Diameteren på tappe-hullet på krukken er på ca 3cm(denne demijohn korken sitter perfekt midt i).
Kjøpte denne tappekranen på bryggselv. Den var akkurat for kort til at jeg fikk skrudd mutteren inn på baksiden(manglet 0,5-1 cm), men ellers passet den.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt en plast øl-tapp som er bare littegrann lenger?

Jens :)

54303df1-8e4f-465f.jpg

Er denne lengre? Samme type krane som fra bryggselv bare kjøpt på petit agentur

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Takk for svar :).

Ut fra bilde ser det ut til å være den samme typen bare uten pakning under(uten pakningen passer den akkurat bare at den blir ikke tett). Det ser ut til at lengden på skruområdet på den jeg har er ca 2,5 cm...

Jeg ville jobba mer med den originale trekrana. Er temmelig sikker på at jeg kan få den tett. Poste noen bilder. Vi har flere møbelsnekkere her på forumet:)

Bård skrev:
Jeg ville jobba mer med den originale trekrana. Er temmelig sikker på at jeg kan få den tett. Poste noen bilder. Vi har flere møbelsnekkere her på forumet:)

Sikkert fort gjort i en dreiebenk for en som kan

Det er snakk om akkurat den samme "keramikk tønnen" som denne bare at det står FATØL istedet for WINE(akkurat samme tapp også).
Den originale trekrana  går inn i en hul kork som går inn i fatet(det er kork rundt trekranen på enden som stikkes inn i fatet). Samme med den vertikale pinnen(åpne lukke pinnen) som går inn i tappekranen er også tettet med kork rundt pinnen.
...Håper dere skjønte hva jeg mente :).

Sånn jeg forstår det må man da enten skifte de tørre gamle sprukne korkene på den originale trekrana eller montere en helt ny kran.

Tilbake
Topp