Hjelp til bygging av varmtvannstank bryggeri

Har vært og kjøpt 1 mm kappskiver og fått lånt meg ei trommel rulle som tankene kan ligge på. Så da skal det nok bli beint og pent. Er det noen mulighet for å bruke toppene som lokk etterpå?
 
burrebrygg skrev:
Har vært og kjøpt 1 mm kappskiver og fått lånt meg ei trommel rulle som tankene kan ligge på. Så da skal det nok bli beint og pent. Er det noen mulighet for å bruke toppene som lokk etterpå?

Da må du i såfall vide dem ut på noen måte, de har jo akkurat samme diameter som tanken....
 
Martin E skrev:
burrebrygg skrev:
Har vært og kjøpt 1 mm kappskiver og fått lånt meg ei trommel rulle som tankene kan ligge på. Så da skal det nok bli beint og pent. Er det noen mulighet for å bruke toppene som lokk etterpå?

Da må du i såfall vide dem ut på noen måte, de har jo akkurat samme diameter som tanken....
Neida. De går av en eller annen merkelig grunn utenpå.
Ihvertfall hvis de kappes rett under sveiseskjøten.
Se bryggeriet mitt. Lokkene sitter som gull utenpå. Lett å løfte av for rengjøring også.
 
Hvor kjøper man rørdeler fra, butterfly ventiler, pumper osv? Er det kun kina som gjelder, eller fins det noen i Norge som leverer?
 
burrebrygg skrev:
Hvor kjøper man rørdeler fra, butterfly ventiler, pumper osv? Er det kun kina som gjelder, eller fins det noen i Norge som leverer?

Du vil ikke ha butterfly ventiler?  Kuleventiler er bedre tror jeg.

Rustfrie kan kjøpes på ebay for rimelig penge,,men tar fort 3-4 uker før du har de.

Ellers har butikker i Norge og rustfritt,,men det koster fort 150-200 kroner for en 1/2" ss ventil her hjemme.

Ebay 60 penger..

Lykke til med bygging.
 
Tilbake
Topp