Ser flott ut! Har vurdert same løsningen selv.. hvor mange gram humle fikk du i?Var litt bekymret for at humlen skulle sette seg fast i BF ventilen. Helt uten problemer. Vippet ventilen litt, og alt gled ned uten O2 opptak
Men hvordan bygger du opp overtrykk i seglasset for å få ut O2 uten at humlen ramler ned?
For enkelt!Åpner krana bare litt?
For enkelt!
For komplisert!Ok, hva med en antigravitasjonsenhet hentet fra Luke Skywalkers X-34 landspeeder som holder pelletsen svevende over en åpen butterfly-ventil?
Støtter Miguel på enkelt/komplisertMen hvordan bygger du opp overtrykk i seglasset for å få ut O2 uten at humlen ramler ned?
Var litt bekymret for at humlen skulle sette seg fast i BF ventilen. Helt uten problemer. Vippet ventilen litt, og alt gled ned uten O2 opptak
Rengjorde den godt. Deretter sprayet jeg på StarSan. Satt på 'transport-cap' (se bildet) som følger med slik at det fikk renne av seg. Satt den på tørr. Skal mye til for at humle tilfører bakterier. Dette er også halvt ut i gjæringen, så vørteren inneholder alkohol.
#ikkebekymret
Det virker komplisert i stedet for å fylle humle fra toppen...Jeg har nettopp startet med Unitank og har fått tak i denne...
snip
Den var pent laget, men jeg sitter med ‘over engineered’ i bakhode
Dine to seglass? Hvor står eventuelt det, om det står på dingsene.De to jeg har, tåler 16 bar.
Det burde vel holde?