Hjelp til kverning av malt i morgen?

Ørnegård

Norbrygg-medlem
Hei!

Ser nå til min store fortvilelse at Vestbrygg må ha inn bestillinger på kverning av malt innen fredag 1600 dersom en ønsker å kjøpe dette på lørdagen  :bank2:

Det er jo ikke vanskelig å forstå at de ønsker det slik, jeg tenkte meg bare ikke om her jeg satt og lagde oppskrift til en ESB som jeg hadde tenkt å brygge på søndag morgen.

Derfor: Hvor lang tid tar det å kverne opp 25 kg malt? Er det noen i bergensområdet som kan være behjelpelig med dette på lørdag ettermiddag? Kan betale med 5 x 0.33 av vår beste DIPA ...? Jeg vet ikke hvor mye arbeid det er og om det derfor er for mye å spørre om ...

Øystein
 
Ørnegård skrev:
Hei!

Ser nå til min store fortvilelse at Vestbrygg må ha inn bestillinger på kverning av malt innen fredag 1600 dersom en ønsker å kjøpe dette på lørdagen  :bank2:

Det er jo ikke vanskelig å forstå at de ønsker det slik, jeg tenkte meg bare ikke om her jeg satt og lagde oppskrift til en ESB som jeg hadde tenkt å brygge på søndag morgen.

Derfor: Hvor lang tid tar det å kverne opp 25 kg malt? Er det noen i bergensområdet som kan være behjelpelig med dette på lørdag ettermiddag? Kan betale med 5 x 0.33 av vår beste DIPA ...? Jeg vet ikke hvor mye arbeid det er og om det derfor er for mye å spørre om ...

Øystein

Kan hjelpe men da må du komme til sotra imorgen tidlig eller kveld :)

Edit ser at det må bli kveld
 
Skal på vestbrygg imorgen. Så jeg kan ta med kvernen. Da må du kværne der. Fordi jeg trenger kvernen imorgen kveld.

Spør du fint så kan jo du sikkert få låne birgers kvern og kverne selv der
 
Rutof skrev:
Skal på vestbrygg imorgen. Så jeg kan ta med kvernen. Da må du kværne der. Fordi jeg trenger kvernen imorgen kveld.

Spør du fint så kan jo du sikkert få låne birgers kvern og kverne selv der

Ser på nettsidene at de ikke ønsker kverning i åpningstiden grunnet støy og støv - og det kan jeg forstå ...

Men hvis de ikke klarer å få kvernet malten før de åpner i morgen, så kjøper jeg den gjerne hel og tar turen til Fjell for å få kvernet på kvelden i morgen! Det er et supert tilbud!

Øystein
 
Eventuelt kan du ta turen til Øvre Sædalsveien 115, tror du kan veien. Gi meg en lyd så kan det ordnes i løpet av dagen/kvelden...........hmmm, hadde smakt med ett par DIPA :)
 
Tusen takk for tilbudet Rutof, men Espen er bare 10 minutter unna ... Jeg forsøker å gjøre en avtale der litt senere i dag så sparer jeg mye kjøring!

Må si jeg atter en gang er veldig imponert over hjelpsomheten i bryggermiljøet!  :amen:
 
Tilbake
Topp