Hjelp! Utstyrsliste fra helvete.

Jeg ser at du skriver at du skal kjøpe kraner fra eBay. Vil bare dele noen erfaringer jeg har med å handle kraner fra USA.

Ikke kjøp billig utstyr. Jeg kjøpte ett tappetårn med kraner som var av shabby kinakvalitet. Ølet smakte metall når man tappet øl gjennom kranene, og det ble ikke bedre etter jeg vasket i hytt og pine. Kranene sukret seg, og satte seg fast. Endte med at jeg måtte bytte shanks og kraner med kraner i rustfritt. Perlick er kjent for å være good shit.

Ikke ha for korte ølslanger. Jeg måtte ha 1,7-2m på mitt oppsett for å ikke få skum.

Det blir 2m slange pr fat ja. Kanskje like greit å kjøpe perlick med en gang altså... Bare se om jeg finner noen til under 750-800kr stk :)

Fulgte det gamle jungelordtaket. Kjøp skikkelig, og gråt bare èn gang. Men, dette får ikke kona høre noe om, for dette overskrider "budsjettet" betraktelig :p

runarstock skrev:
Fulgte det gamle jungelordtaket. Kjøp skikkelig, og gråt bare èn gang. Men, dette får ikke kona høre noe om, for dette overskrider "budsjettet" betraktelig :p

Jeg gjorde det samme, og er veldig fornøyd med at jeg valgte skikkelig utstyr. Fra usa så er det ikke SÅ dyrt heller.
Hva ble det?

Thorvald skrev:
runarstock skrev:

Jeg gjorde det samme, og er veldig fornøyd med at jeg valgte skikkelig utstyr. Fra USA så er det ikke SÅ dyrt heller.
Hva ble det?

Det ble Perlick 525SS med shanks fra bryggselv. Syns ikke det var så mye å spare bra ebay, frakt, moms og venting tatt i betraktning. Støtte litt opp under norske butikker om jeg kan :)

Tilbake
Topp