Hjemmebryggerdager på Nøgne Ø 2012

Håper ikke at 20L BGB pr mann skal sette standarden for kvelden. Det er jo i grunn ikke det ølet man heller i seg flaske etter flaske av, i alle fall ikke jeg. Regner med at jeg tar med noen flasker og en del annet vi kan kose oss med utover kvelden. Alt av BGB skal tappes på flasker her i gården

Ka det tror jeg på! :)  Men tror fortsatt at jeg står over en hel kveld på BGB. Humle til folket!

Hei!
Vil først takke Nøgne Ø for et kjempe bra opplegg. For oss var det en helt fantastisk dag , traff mange kjempeflott bryggere som delte av sin erfaring.
BGB min putrer fortsatt litt, så det blir nok fat-tapping til helgen.

Var det noen som fikk med seg hvilken gjær Nøgne Ø brukte på sin Indian Saison ? Det var et kjempegodt øl, som disverre fort gikk tomt :(

Har alt fra oppskriften foruten gjærtype. tenkte jeg ville prøve meg på en klone av den , så jeg får noe god Saison til påske :)

Kjetil

Jeg stemmer i. Indian Saison er kjempegod. En riktig så hyggelig overraskelse. Kunne tenkt meg å sett oppskriften selv

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

kraaen skrev:
Var det noen som fikk med seg hvilken gjær Nøgne Ø brukte på sin Indian Saison ? Det var et kjempegodt øl, som disverre fort gikk tomt :(

Jeg spurte Edvard om det den dagen, og jeg mener det var WLP566 han svarte. (Han måtte sjekke bryggeloggen).

Takk Gahr.

Her oppskriften:
OG 15 Plato , på oppskriften stod det 7% alkohol, mens etiketten stod det 7,5%

90% pils
10% Hvete

Galaxy 20IBU 90min
Stella 20IBU 90min
Galaxy 94g pr 100L 5min
Stella 94g pr 100L 5min
Galaxy 94g pr 100L Whirlpool
Stella 94g pr 100L Whirlpool

Mesking 63C i 60 min og MashOut på 78C

Kjetil

Målte gravetyen på geeken i dag, og den er nå nede i 1018 og det blupper enda i gjærlåsen nu og da.. Er det flere som opplever det samme?? Noen som husker hvilken FG det er på dette øllet? :jaha:

Min har poppet inntil for tre dager siden. Jeg lar den stå noen ekstra dager før tapping.

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

En artikkel med litt bilder fra hjemmebryggerdagene :) http://www.xn--van-2na.no/2012/02/14/hjemmebryggerdager-pa-nogne-o/

Her er mine tre søte små kommet i sekundærkaret:

4fa06e9c-bc2d-a5fb.jpg

Viktig å få i seg frukt og grønt. Også når man drikker.

Tilbake
Topp