holdbarhet / lagring av humle

Jeg så ingen link i første posten din. Men tja, det første jeg ville gjort er å iallefall lukte på de, men hvis du ikke er så erfaren med det så hjelper det lite, og hjelper kanskje lite generelt, men en lukting kan avdekke mye. Men jeg tenker at humler fra da, oppbevart med luft = kast. Er de amerikanske humlene fra Idaho (det vet du ikke), så er det iallefall kast over hele fjøla da 2015 var et horriblet år.
Idaho ja...:) OK, da kaster jeg alt fra 2015 og 2014 uansett. Resten prøver jeg å lukte meg frem til ;) Takk for svar!
 
Saken er at hvis det er i sin originale pose, som regel 5 eller 10 kg pose, så holder det seg i mange år. Det holder seg lenge og hvis den posen har værtåpnet og så småpakkene vakuumpakket og fryst. Men hvis pakkene ikke er forseglet, og selv om de ligger i fryser, så no good, for meg iallefall. Merkbart.
 
Saken er at hvis det er i sin originale pose, som regel 5 eller 10 kg pose, så holder det seg i mange år. Det holder seg lenge og hvis den posen har værtåpnet og så småpakkene vakuumpakket og fryst. Men hvis pakkene ikke er forseglet, og selv om de ligger i fryser, så no good, for meg iallefall. Merkbart.

Derfor butikker som petit agentur kan selge 2014 årgang av humle og fortsatt ha tillitt til resultatet?
 
Spørs når den er pakket om og hvis den har vært oppbevart kaldt. I fryser så holder det seg helt greit i flere år i original pose.

Dette pirrer nysgjerrigheten min litt. Har bestilt noe av den eldste humlen jeg kunne finne så skal jeg prøve å lage en single hop IPA når eksamenene er i boks.
 
Ser at Bryggselv selger humle uten innhøstingsår på nå. Det er framskrittet; de nye, fine pakkene. Du må gå inn på lenken til produsentens info nederst i produktomtalen. Tungvint:(.
 
Tilbake
Topp