Bjarte H
Dommer
Gahr skrev:Planlegger du automatisering av humletilsetninger også etterhvert? Og hva med start av skylling og kok? Er målet helautomatisering?
Humletilsetninger blir nok mer for utfordringen sin del, men kanskje etter hvert. Jeg har lagt opp til det i elektronikken og skissen for det er klar. Alt fra og med fylling av HLT til og med ferdig nedkjølt vørter kan kjøres automatisk når jeg får de siste komponentene og programkoden i orden. Helautomatisering er forsåvidt ikke målet, men repeterbarhet er. Tidsregnestykket er enkelt, kan jeg halvere bryggetiden så kan jeg doble bryggefrevensen
Det var dette jeg planla når du og Mike kom ned i kjelleren på Lervig i sommer når jeg svabret gulv med Gordon Strong intervju på ørene ;D
Oskar_L skrev:Det var et nydelig Oxygen flowmeter du hadde montert i oksygen sløyfa di ;-) Funka det etter hensikten?
Det funker bra! Har hatt det noen år nå In-line oksygentilsetning må jeg venne meg litt til. Det ser ut til at oksygenopptaket er så bra at jeg kan gå langt under 1L/min I dag tilsatt jeg oksygen under whirlpool når vørteren var nede i 20C men planen er å tilsette og måle på vei til gjæringskaret.
Odland skrev:Meget sexed anlegg. Litt for automatisert for my liking, men hadde ikke lagt med ned på rygg og blånekta. Har samme oxy-regulator
Enkel sak å bytte ut til manuelle ventiler og kutte ned med en del stykker Da har du et råskinn av en oksygenregulator! 8)
Edit: Noe av det jeg liker absolutt best er nok at alt står fremme så på bryggedagen er det ingen rigging, just plug and play :skitbra: