Hullbor til 1/2 muffe?

franknh

Norbrygg-medlem
Hei.
Trenger litt faglig ekspertise
Hvilken diameter på hullet bør man benytte for å trekke igjennom en 1/2 muffe før sølvlodding?

Frank
 
Takker for det, men holder til å Troms. Tenker å kjøpe selv, men finner ikke ut hvilken Ø
 
Hmmm.. leser på brewpi sin q punch: A 21 mm punch to create holes for 1/2" BSP and NPT threaded parts. Men ikke threaded har jeg ikke peiling på... neste knepp opp i den sjappa er for 1’’ hull dvs 31,75mm eller no slikt.
 
Jeg målte nettopp en standard aliexpress 1/2" "TEE" Altså hunn i alle ender, som er samme som muffene man får derfra, bare med ekstra hull på midten, og den var 26.7 mm omtrent, helt ytterst.
 
Jeg målte nettopp en standard aliexpress 1/2" "TEE" Altså hunn i alle ender, som er samme som muffene man får derfra, bare med ekstra hull på midten, og den var 26.7 mm omtrent, helt ytterst.

Aha, men er det den T'en som har en forhøyet kant ytterst, eller er den slett?

Bestilte en hullpunch for noen uker siden, gikk da for 21mm etter mye research på nett. Men ble usikker nå i ettertid.
Noen formening om ett hull på 21mm og så kjører man en "pull through flaring" som er 23,5mm for så å trekke muffa igjennom/inn?
 
Sist redigert:
Et trinnbor på 30mm og så prøve seg fram til hullet er sort nok.Det var slik jeg jobba da jeg laget hull i kjelene i herms oppsette jeg har når en ser bort fra hull til element
 
Tilbake
Topp