hullredskap til kegerator

Hei

Driver å lager kegerator, og skal lage hull til tappekranene i døra. Trodde dette skulle være en enkel sak å få til med hullsag, men nå har jeg nesten slipt ned alle taggene på hullsaga til naboen og det blir så varmt at det omtrent tar fyr i isoleringen i døra  :eek:

i døra er det jo et metallag jeg må gjennom, så det funker dårlig med trebor av ulike slag..

Noen som har noen tips til hva jeg bør bruke? Finnes det f.eks metallbor med ca 25 mm diameter?

Enten har du ei panserdør eller så har naboen bare rask av hullsager.  Kjøp en kopp av skikkelig kvalitet så går det som en drøm.  En slik kopp får du for et par hundrelapper, eller om du kjenner en elektriker så har har disse eller eventuellt en stegbor som du kan låne.

kan hende du har gjort det, men du må huske å stille inn drillen riktig, de fleste driller har høy/lav gir, som regel en bryter på toppen som det står 1 og 2 på. da du borrer skal du ha på det giret som gir høyest hastighet.

Ja vet. men her er det nok ikke hastigheten det står på.. Ser den jeg har brukt er for treverk , gips o.l.
Så det blir nok en tur innom en forhandler i morgen som selger de som er dimesjonert for metall :)

Tilbake
Topp