biri skrev:er det greit å svare idun brødgjær?
den hjelper meg med å få god pizza bunn.
Eg har også veldig gode erfaringer med denne. Kanskje min favoritt lager gjær (den er nøytral).nordtvedt skrev:Fermentis W34/70 fungerer utmerket til lagerbrygging
ikke en liten mengde gjær å ha i kjøleskapet hehe, ser jeg har lære om gjær...Gahr skrev:WLP007 gjæret på lav temp til amerikanske og tørre engelske ales, WLP002 til engelsk ale med lav OG, WLP833 til lager, WLP566 til saison, WLP011 til biére de garde, WLP009 til sparkling ale... Med andre ord HELT umulig å si noe om favorittgjær uansett type. Men den jeg bruker oftest er nok WLP007.
endel å lære om gjær :bank2:larser skrev:ikke en liten mengde gjær å ha i kjøleskapet hehe, ser jeg har lære om gjær...Gahr skrev:WLP007 gjæret på lav temp til amerikanske og tørre engelske ales, WLP002 til engelsk ale med lav OG, WLP833 til lager, WLP566 til saison, WLP011 til biére de garde, WLP009 til sparkling ale... Med andre ord HELT umulig å si noe om favorittgjær uansett type. Men den jeg bruker oftest er nok WLP007.
larser skrev:ikke en liten mengde gjær å ha i kjøleskapetGahr skrev:WLP007 gjæret på lav temp til amerikanske og tørre engelske ales, WLP002 til engelsk ale med lav OG, WLP833 til lager, WLP566 til saison, WLP011 til biére de garde, WLP009 til sparkling ale... Med andre ord HELT umulig å si noe om favorittgjær uansett type. Men den jeg bruker oftest er nok WLP007.