erikraude
Norbrygg-medlem
Kanskje jeg skal koke i hop en "Empire Strikes Black" til min batch nr 100?Nja, jeg får andre assosiasjoner når imperiet nevnes, hva med
Galactic Imperial Death Star Dark Side Stout, også kjent som GIDSDSS?
Kanskje jeg skal koke i hop en "Empire Strikes Black" til min batch nr 100?Nja, jeg får andre assosiasjoner når imperiet nevnes, hva med
Galactic Imperial Death Star Dark Side Stout, også kjent som GIDSDSS?
Night Black Russian Imperial Stout Strong AleBlack Russian Imperial Stout Ale?
Kanskje jeg skal koke i hop en "Empire Strikes Black" til min batch nr 100?
Også kalt Torshov Brown Ale? I så fall støttes forslaget. Har man en signaturøl, så har man en signaturøl!Hmmmm... Da blir det nok enda en brown i så fall og siden det er jubileum så må den være sterk! Kanskje en Imperial Brown Ale er tingen?
Jeg tror min batch #100 blir en Torshov Brown Ale. Nå leker jeg med tanken på å gjøre en split batch ut av den. Satse på 50 liter etter kok og fordele på 4 gjæringskar. Så kjøre på med smakstilsetning i tre av de. Tror jeg holder meg til en og samme gjær, Imperial Pub A09.
Men når jeg teller Batcher så ble jeg usikker på hvordan man teller en runde med Party-gyle som gav 3 øl... Teller det som en eller tre batcher?
Etter å ha lest litt russisk historie går jeg for en Russian Imperial Stout dedikert til Katarina den Store.
Hun var glad i denne øltypen og hadde fine møbler.
https://www.buzzfeed.com/mandycaruso/the-x-rated-furniture-of-catherine-the-great-is-something
Vis vedlegget 39155
Her er xml i en zip fil. Du må skalere til ditt bryggeri. Humleskjemaet endret jeg litt i den jeg brygget. Totalt 100 IBU , og brukte willamette sammen med cascade ved 15 min.Takk for tips, @Steinar Huneide, kan du legge ut oppskriften her?
Fant denne linken der han sier det er den originale oppskriften.
Den filen må vel åpnes på en pc? Sitter med mobilen og får ikke åpnet den.Yep, det er samme som i xml fila jeg la opp, med et litt modifisert humleskjema. Her er den originale, tviler på at man kjenner så stor forskjell på hopstand humla når det er ferdiglagret om et halvt år+ uansett.