Hva skal man brygge som batch 100 ?

Kanskje jeg skal koke i hop en "Empire Strikes Black" til min batch nr 100?

Siden du har lært mye gjennom 99 brygg, kan det i stedet bli
Empirical Strikes Black
Etikett: en grublende Darth
5dc23397b6765386eb334c4ac5c095bb.jpg

darth-vader-vw.jpg
 
Sist redigert:
Jeg tror min batch #100 blir en Torshov Brown Ale. Nå leker jeg med tanken på å gjøre en split batch ut av den. Satse på 50 liter etter kok og fordele på 4 gjæringskar. Så kjøre på med smakstilsetning i tre av de. Tror jeg holder meg til en og samme gjær, Imperial Pub A09.

Men når jeg teller Batcher så ble jeg usikker på hvordan man teller en runde med Party-gyle som gav 3 øl... Teller det som en eller tre batcher?
 
Jeg sluttet å telle batcher for lenge siden, men øl under 10L ble ikke talt. Splittet jeg 25L på 4 for å teste ut ting, ble ingen av dem talt.
 
Jeg tror min batch #100 blir en Torshov Brown Ale. Nå leker jeg med tanken på å gjøre en split batch ut av den. Satse på 50 liter etter kok og fordele på 4 gjæringskar. Så kjøre på med smakstilsetning i tre av de. Tror jeg holder meg til en og samme gjær, Imperial Pub A09.

Men når jeg teller Batcher så ble jeg usikker på hvordan man teller en runde med Party-gyle som gav 3 øl... Teller det som en eller tre batcher?

Jeg mener du skal brygge en Imperial versjon av Torshov Brown
 
Fant denne linken der han sier det er den originale oppskriften.

Yep, det er samme som i xml fila jeg la opp, med et litt modifisert humleskjema. Her er den originale, tviler på at man kjenner så stor forskjell på hopstand humla når det er ferdiglagret om et halvt år+ uansett. :)
 

Vedlegg

  • Brewfather_BeerXML_KatetheGreatoriginaloppskrift_20181202.zip
    2,1 KB · Sett: 4
Sist redigert:
Yep, det er samme som i xml fila jeg la opp, med et litt modifisert humleskjema. Her er den originale, tviler på at man kjenner så stor forskjell på hopstand humla når det er ferdiglagret om et halvt år+ uansett. :)
Den filen må vel åpnes på en pc? Sitter med mobilen og får ikke åpnet den.
Laget du den med bare malt?
Det blir vel dårlig effektivitet med så mye malt?
 
Tilbake
Topp