Hvor får jeg kjøpt hann-delen til hurtigkobling (CO2 linje)?

Hei.
Jeg har et kjøleskap der jeg har hurtigkoblinger på CO2 linjen inn i kjøleskapet av typen som brukes for trykkluft. Se under:
WEB_Image Hurtigkobling Rustfri 1 2  hunn med innv 1039231958373878.Jpeg
Disse koblingene er på innsiden av kjøleskapet, slik at jeg enkelt skal kunne koble til en slangestump med tilsvarende hann-del med nippel for denne og overgang til enten G-kobling eller Ball-lock for fat.

Spørsmålet er hvor jeg får kjøpt denne 9mm hann-delen? (se bildet under)
IMG_0260.jpg

Vet biltema har, men er usikker på om disse kan brukes? Ref. bildet så er det en pinne/lukkemekanisme i denne.
 

Vedlegg

  • image.jpeg
    image.jpeg
    2,8 KB · Sett: 18
  • image.png
    image.png
    10,6 KB · Sett: 18
Du kan prøve Tess. Generelt vil jeg ikke anbefale luftkoblinger på gass siden de nesten alltid vil lekke litt, men i og med det er ventil begge veier så er det kanskje en gasskobling, evt lavtrykk hydraulikk.
 
Ja, tror den ekstra ventilen holder det tett. Har sjekket jevnlig for lekkasjer og har ikke sett at det lekker noe.
Bra tips, skal sjekke jos Tess.

Evt. hva ville du heller anbefalt?
Ønsker en hurtigkobling slik at jeg enkelt kan bytte mellom G kobling og ball lock.
Kan feks. John guest koblinger brukes?
 
Hei.
Jeg har et kjøleskap der jeg har hurtigkoblinger på CO2 linjen inn i kjøleskapet av typen som brukes for trykkluft. Se under:
Vis vedlegget 47264
Disse koblingene er på innsiden av kjøleskapet, slik at jeg enkelt skal kunne koble til en slangestump med tilsvarende hann-del med nippel for denne og overgang til enten G-kobling eller Ball-lock for fat.

Spørsmålet er hvor jeg får kjøpt denne 9mm hann-delen? (se bildet under)
Vis vedlegget 47267

Vet biltema har, men er usikker på om disse kan brukes? Ref. bildet så er det en pinne/lukkemekanisme i denne.

Jeg har kjøpt de som ser ut som biltema sine sine flere ganger, ser ut som de på bildet.. . De er iallefall ikke rustfrie, en splashback, og noen dager etterpå så er det rust. Skal du drive med den type koblinger (som er helt geniale, jeg har brukt mange av de i et slags modulært system) for gass så legg i penger i rustrie deler.
 
Tilbake
Topp