Fort gjort! Fristende å undre over om det er en stor, feit påskeappelsin som gir 10 gram, eller om det er en standard liten billigappelsin...Oddlo skrev:Ahh, der sto det selvfølgelig. :bank2: Har jo skumma den tråden, men ikke fått med meg dette. Takker
Meanwhile, not more than two swallow's flights away, Arthur and Bedivere had discovered something. Oh, that's an unladen swallow's flight away, obviously. There were more than two laden swallow's flights away, four really, if they had the coconut on a line between them. I mean, if the birds were walking, and dragging the coconut...
JørnP skrev:Fort gjort! Fristende å undre over om det er en stor, feit påskeappelsin som gir 10 gram, eller om det er en standard liten billigappelsin...Oddlo skrev:Ahh, der sto det selvfølgelig. :bank2: Har jo skumma den tråden, men ikke fått med meg dette. Takker
Gahr skrev:Tror det kan være interessant å eksperimentere med forskjellig sitrusfrukt. jeg har brukt blodappelsin, curacao og vanlige (bergamot?) appelsiner uten å merke stor forskjell, men om man bruker sitron, grapefrukt, pomelo eller sweetie, vil man kanskje få større utslag. Kan tenke meg at mandarin (eller clementin som er det man vel stort sett fpr nå for tiden) ble ganske parfymert?
Gahr skrev:Tror det kan være interessant å eksperimentere med forskjellig sitrusfrukt. jeg har brukt blodappelsin, curacao og vanlige (bergamot?) appelsiner uten å merke stor forskjell, men om man bruker sitron, grapefrukt, pomelo eller sweetie, vil man kanskje få større utslag. Kan tenke meg at mandarin (eller clementin som er det man vel stort sett fpr nå for tiden) ble ganske parfymert?
Lars skrev:Klementinene (ser nå at mandariner ble faset ut for en liten stund siden, selv om navnet enda er i bruk i dagligtalen ) ble droppet, da jeg slet vel mye med skallet, og erstattet av appelsinskall. Tror uansett at ølet har hatt en infeksjon, da det ble utrolig syrlig, så det har stort sett stått til lagring/spott og spe.
Gahr skrev:Stemmer det. Mandariner er stort sett klementiner (klementinen ble "oppfunnet i 1902 av Pére Clement). Tror en blanding av klementin- og sitronskall kan bli interessant. Da får man parfyme fra klementinen og friskhet fra sitronen. Rart at hjemmebryggere som stort sett er kreative sjeler ikke har sjekket dette ut mer nøye. Randy Mosher skriver en del om det i sin fantastiske "Radical Brewing", men jeg har gjort altfor lite slikt. Nå fikk jeg lyst til å brygge wit...
Gahr skrev:Lars skrev:Klementinene (ser nå at mandariner ble faset ut for en liten stund siden, selv om navnet enda er i bruk i dagligtalen ) ble droppet, da jeg slet vel mye med skallet, og erstattet av appelsinskall. Tror uansett at ølet har hatt en infeksjon, da det ble utrolig syrlig, så det har stort sett stått til lagring/spott og spe.
Stemmer det. Mandariner er stort sett klementiner (klementinen ble "oppfunnet i 1902 av Pére Clement). Tror en blanding av klementin- og sitronskall kan bli interessant. Da får man parfyme fra klementinen og friskhet fra sitronen. Rart at hjemmebryggere som stort sett er kreative sjeler ikke har sjekket dette ut mer nøye. Randy Mosher skriver en del om det i sin fantastiske "Radical Brewing", men jeg har gjort altfor lite slikt. Nå fikk jeg lyst til å brygge wit...