Hvor mye StarSan kan vi drikke.

Kunne også vert postet under tabber.
Corneliusfatet veide 5,4 kg før fylling, det kan da være at det var 1 liter starsan i fatet men er nå oppfylt med Kølsch, jeg gulpet ikke akkurat opp ølet etter en smak før kullsyren er dannet,
men det skal serveres i et bryllup i helga, er det da fare for at det blir ett bryllup og mange begravelser ?
 
Starsan i utblandet tilstand skal visst være drikkende det. Jeg ville ikke ha bekymret meg for dette om det var snakk om 1 liter utblandet med 18 liter øl. Hørte en podcast hvor de intervjuet en av skaperne av starsan og han kunne ikke gå offentlig ut og si at man kunne drikke det, men han sa at han har drukket et glass på styrten og sa at det absolutt ikke var noen fare med det.
 
En burde vel heller stille seg spørsmålet om hvor "surt" blir dette, og hva er like surt, og kan en om så drikke 1-2 liter av dette?

Edit: Om det er forsvarlig å drikke "det" som er like surt som den blandingen du har fikset altså. Og eventuelle konsekvenser.
 
Noko seier meg at fosforsyrekonsentrasjonen i eit glas cola er høgare enn i utblanda StarSan.. ;) Når det gjeld dodecylbenzensulfonsyra (den skumdannande delen/detergenten), så stiller den nok i stand fint lite hurlumhei innvendig i såpass uttynna tilstand. Ikkje det at eg blander meg ei iskald mugge StarSan i sommarvarmen altså.. ;)
 
Tilbake
Topp