Hvordan få av etiketter på Nøgne Ø flasker

Bård skrev:
Nei de er ikke lakkert hehe :)

Ser ut som det må ha vært noe limrester allikevel, fan altså, mente jeg hadde fått av alt..
er vel bare å hive hele skjitn, ny runde med kaustisk vil jo bare la dette flyve rundt igjen, koke flaskene vil vel heller ikke fjerne dette

Nei, gjenbruk av nøgneflasker altså.. dårlig ide.
 
Jeg vil si at det er en god ide, bare man gjør det enkelt. Varmt vann, fra springet i flaskene, trekk etiketten av, vask av limet med whitespirit eller tennveske
 
Ole Mørkved skrev:
Jeg vil si at det er en god idé, bare man gjør det enkelt. Varmt vann, fra springet i flaskene, trekk etiketten av, vask av limet med whitespirit eller tennveske

hør hør :)
 
Bård skrev:
Ole Mørkved skrev:
Jeg vil si at det er en god idé, bare man gjør det enkelt. Varmt vann, fra springet i flaskene, trekk etiketten av, vask av limet med whitespirit eller tennveske

hør hør :)

Jadda.. fint dere synes det er så enkelt..
Nøgne flaskene har et lim som ikke løsner så lett, etter at de begynte med disse lappene med sølvpapir, så flaker de bare av om du lar de ligge i vann.
Sette flaskene i stekeovnen på 130-140 grader noen minutter gjorde at limet løsnet såpass at det var mulig å dra av etikettene.
Gamle Nøgne etiketter som Havrestout, de var andereldes, der gikk etiketten lettere i stykker enn på de nyere.

Men selvsagt, rignes flasker, og slike som er i sirkulasjon, der faller etiketene av bare du ser på de, der er det ingen problemer, men Nøgne, Håndbryggeriet, Midtfyn etc, bruker ikke gjenbrukbare flasker, og således bruker vel det som sitter best, og er enklest å benytte med tanke på deres produksjonsform.
 
Nei jeg har bare fyllt NØ flaskene med varmt vann fra tekokeren, og så var det bare å trekke av etiketten. Så vasker jeg med whitespirit før de får en tur i kaustisk soda..
 
Kanskje me skulle starta ein underskriftskampanje mot bruk av vanskeleg lim? Skulle nesten tru at både Haandbryggeriet og Nøgne Ø nyter godt av ølkresne kjennarar. Det sikrar gjenbruk av flasker, samt det er meir miljøvennleg. Ægir sin etikett har den typen lim som lettare kjem av.
 
Bård skrev:
Nei jeg har bare fyllt NØ flaskene med varmt vann fra tekokeren, og så var det bare å trekke av etiketten. Så vasker jeg med whitespirit før de får en tur i kaustisk soda..

fan ass... FYLLE de var jo smartere.. nå føler jeg meg sabla lur altså.
Fylte en flaske nå, bare å dra av etiketten rett etterpå. meh..
 
Det har jeg også.
Dette gjenstridige limet har imidlertid gjort at jeg nå ikke samler NØ flasker lengre. Nå samler jeg på flasker fra Jämtlandsbryggeriet. De har godt øl i flasker med elendig lim  ;D
Dessuten kan man kjøpe de i dertil egnede plastkasser på systemet.
 
Roarsa skrev:
Det har jeg også.
Dette gjenstridige limet har imidlertid gjort at jeg nå ikke samler NØ flasker lengre. Nå samler jeg på flasker fra Jämtlandsbryggeriet. De har godt øl i flasker med elendig lim  ;D
Dessuten kan man kjøpe de i dertil egnede plastkasser på systemet.

Slike flasker?
http://tinyurl.com/6j9z3un
Ser ut som en litt forvokst normalflaske, kult ;)
Hvor mange flasker rommer de kassene?
 
Tror ikke dere blir skuffet. Mye godt øl produsert midt i ødemarka øst for Østersund. Venter i spenning på nye typer :)
 
Tilbake
Topp