Hvordan få av etiketter på Nøgne Ø flasker

Åh nei så synd. Fant du ut hva det var? Var det limet som hadde spredt seg mon tro?
 
Eller at det ble utskilt salter i en kjemisk prosess basert på sitrusrens restene og soda'en.

Nå er jeg ikke noen kjemiker da, men lurer på om noe slikt kunne ha skjedd.
Hvis det var limrester, så skal det utrolig lite til gitt, alle var stort sett fri for lim, men jeg hadde jo nettopp dusja de med sitrusrens og forsøkt å skylle av dette, men flaskene var "oljete" av rensen.

Jeg må iallefall kjøpe nytt gjærkar..
 
For noe dritt. Jeg føler meg delvis skyldig ettersom jeg anbefalte KS, selv om jeg hadde ( og har) gjort akkurat det samme selv. Har dog aldri brukt sitrusrensen..
 
Nokon som har erfaring med sitrusrens? Reknar med det er den labelfjernaren på sprayboks frå biltema de meinar.
 
Sitrusrens fungere 100% , men hvorfor ikke bruke varmt vann fra vb vent 5 min
dra av etiketten bruk restlim til å feste ny etikett
 
Evt whitespirit. Like bra, og myyyyye billigere. Sitrusrens er vel skismøringsfjerner, type swix. Dyre greier...
 
Roffe skrev:
Nokon som har erfaring med sitrusrens? Reknar med det er den labelfjernaren på sprayboks frå Biltema de meinar.

Synes jeg har skrevet sitrusrens i hver post jeg har skrevet i denne tråden..

Jeg har to typer, ene er fra Thorsov bilrekvisita, sprayboks, fungerer som bare det, men utifra min erfraring så fungerte det dårlig å slippe flaskene i kaustisk soda etterpå (les litt bakover tråden her.)

Elles har Swix også skismurningfjerner, som er det samme, men slik at du heller den fra en boks, bruk en fille du kan kaste, eller noe papir som henger godt sammen.
 
johann33 skrev:
Sitrusrens fungere 100% , men hvorfor ikke bruke varmt vann fra vb vent 5 min
dra av etiketten bruk restlim til å feste ny etikett

Da blir vel neste etikkett værre å få av, nøgne etikettene er lette å få av siden de henger godt sammen, iallefall på IPA flaskene, men prøv en Havrestoutflaske, den etiketten er ikke like bra.
men kliner du på en papiretikett etterpå, så er det ikke like lett å få den av igjen, da er det bedre å bruke whitesprit og vaske flaska ren, og bruk melk neste gang..
 
Tenkte på om nokon kanskje hadde tips til å fjerna den kjemiske duften. Held det med ei runde i oppvaskmaskina?
 
Jeg pleier å bake Nøgne Ø-flaskene i ovnen på 150 grader i ca 10 min, og så dra av etikettene. Etter de er nedkjølt (eller en annen dag) bruker jeg oppvaskssvamp (sånn med skrubb på ene siden) med swix base cleaner (sitrusrens), og så gnir jeg dem inn med zalo og skyller grundig av etterpå. Ikke forferdelig mye jobb, og jeg synes det er verdt det siden jeg liker de flaskene...

For enkelhets skyld pleier jeg å samle opp en del flasker, og ikke bare tar to-tre om gangen. Da setter jeg troppa i den ene kjøkkenvasken, og heller litt base cleaner i vasken (ikke mye), og så skrubber jeg etpar flasker, skyller av dem med zalo, skrubber etpar til, etc. etc.

neslekkim skrev:
...og bruk melk neste gang..

Denne kan jeg skrive under på - myyye lettere å få av enn lim-etikettene jeg brukte til å begynne med. Bare å skylle flaska under rennende vann, så løsner etiketten.
 
neslekkim skrev:
Roarsa skrev:
Det har jeg også.
Dette gjenstridige limet har imidlertid gjort at jeg nå ikke samler NØ flasker lengre. Nå samler jeg på flasker fra Jämtlandsbryggeriet. De har godt øl i flasker med elendig lim  ;D
Dessuten kan man kjøpe de i dertil egnede plastkasser på systemet.

Slike flasker?
http://tinyurl.com/6j9z3un
Ser ut som en litt forvokst normalflaske, kult ;)
Hvor mange flasker rommer de kassene?

Jeg var en tur over i helga og kjøpte en kasse President fra nevnte bryggeri. Da lag jeg merke til at det selvsagt er plass til 15 flasker i kassa og ikke 12. Beklager feilinfo
 
Roarsa skrev:
neslekkim skrev:
Roarsa skrev:
Det har jeg også.
Dette gjenstridige limet har imidlertid gjort at jeg nå ikke samler NØ flasker lengre. Nå samler jeg på flasker fra Jämtlandsbryggeriet. De har godt øl i flasker med elendig lim  ;D
Dessuten kan man kjøpe de i dertil egnede plastkasser på systemet.

Slike flasker?
http://tinyurl.com/6j9z3un
Ser ut som en litt forvokst normalflaske, kult ;)
Hvor mange flasker rommer de kassene?

Jeg var en tur over i helga og kjøpte en kasse President fra nevnte bryggeri. Da lag jeg merke til at det selvsagt er plass til 15 flasker i kassa og ikke 12. Beklager feilinfo

15?, kult! :)
Synd de har bare en og annen flaske på polene i sørsverige..
Mulig jeg må få fatter til å rase over til sverige en tur, men da er jeg redd han tar flaskene (aspirerende brygger han også nå)
 
Fantastisk underskriftskampanje! Signert og videresendt!
Har omtrent ødelagt neglene mine i prosessen med å vaske Nøgne-Ø flaskene rene.
Limen de bruker på Andrhrimnir Barley Wine går dog lett av som bare det (etter et vannbad), de burde skifte all lim til denne typen.
Etikettene på Nøgne-Ø Porter er også ganske lett å få av, mens India Pale Ale og #100 er de absolutt mest umulige å få rene.
 
Tilbake
Topp