Takk til alle som har engasjert seg.
Jeg begynner å lure på om det er steinen som er problemet. Nå prøvde jeg den tørr, og jeg fikk da iallefall 2 ltr/m på flowmeteret.
Som sagt, jeg har kjøpt utstyret mitt på Bryggeland. Det er ikke oppgitt noe fabrikat på steinen noe sted, så det er vel vanskelig å vite, men alle har vel ikke den samme steinen, selv om alle ser ut til å ha 0.5 m?
Bryggeland:
http://bryggeland.no/bryggeutstyr/lufting-av-vorter/luftesten-rustfritt-stal-0-5-micron.html
For ordens skyld: Jeg har vært veldig omhyggelig med ikke å ta på steinen, som kom i en liten plastpose. (Noen må riktignok ha lagt den der, men folkene på Bryggeland har da peiling, tror jeg. Jeg har fått veldig god service der, bare så det er sagt.)
Regulatoren er litt merkelig. Når jeg åpner, er det først ingen motstand. Jeg må skru noen runder før ventilen begynner å åpne seg. Det virker ganske snålt.
Jeg er enig i at flowmeteret er ganske merkelig. Hva skal jeg med en skala til 30 når alt jeg trenger er 1 ltr/m - som det ikke engang er merket for? Hvort høyt får dere kula opp på skalaen med full åpning, forresten? Det er da litt snålt at alt jeg får er 2 ltr/min?