Hei, har prøvd å se litt på forumet her, men har ikke helt skjønt prosessen fra start til slutt. Noen som har en god oppskrift? Setter pris på svar!
Hei, jeg fulgte oppskriften gitt ovenfor som gir 20 liter. Tror mengden lime, sitron, ingefær osv på den oppskriften er ganske bra. Det står fortsatt og gjærer, men smakte på det igår da jeg målte SG. Kraftig ingefærsmak etterhvert!Hei.
Har tenkt å lage en alkoholfri ingefær "brus" altså lage en saft av ingefær, sitron, lime, brunsukker, maltekstrakt og vann. Tenker å karbonere på fat.
Hvor mye bør jeg ha av hver sort for å lage 19liter. Vil ikke at det skal bli for søtt. Har også litt diverse humle liggende som jeg kan koke sammens med dette. Holder det med 20min kok på ingefær? Kanskje tilsette ingefær 2min før flameout også.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Gøy! Karbonerer du med vanlig sukker da?Men den blir ikke akkurat alkoholfriskal prøve den senere.
Nå er ingefærbrusen klar til karbonering her. Om den blir god så kommer oppskrifta
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Denne oppskriften ligger ute hos Petit. Har akkurat brygget den selv, men er ikke konsumklar ennå så jeg kan ikke anbefale den eller ei ennå. I oppskriften er det humle ved 10 min og 0, men jeg kjører kun bitterhumle i 60 min og deretter aroma på flamout. Man beholder mer av humlesmaken/oljene da fremfor å koke de bort på 10 eller 5 min.Hei, har prøvd å se litt på forumet her, men har ikke helt skjønt prosessen fra start til slutt. Noen som har en god oppskrift? Setter pris på svar!
Det er lenge siden, men hvordan ble denne ginger beer'en?Hei, jeg fulgte oppskriften gitt ovenfor som gir 20 liter. Tror mengden lime, sitron, ingefær osv på den oppskriften er ganske bra. Det står fortsatt og gjærer, men smakte på det igår da jeg målte SG. Kraftig ingefærsmak etterhvert!
Jeg kokte ingefær og alt sammen i 30 min