Hvordan vaske glass? Vil ha "ølgardiner"

Jeg er tilhenger av maskinoppvaskpulver.  Syns det virker veldig bra.
Bruker de store billige pakkene på Rimi eller Rema. 1 til 1,5 kg koster vel 20-30 kroner.

Tim skrev:
Jeg er tilhenger av maskinoppvaskpulver.  Syns det virker veldig bra.
Bruker de store billige pakkene på Rimi eller Rema. 1 til 1,5 kg koster vel 20-30 kroner.

Hvordan gjør du det når du vasker de?
Jeg får de ikke reine nok i oppvaskmaskinen pga for mye fett fra matfat osv...

Går helt fint å bruke pulveret i oppvaskkummen, bare visp det rundt med børsten når du fylle i varmt vann.
Hvis du vil være 100% nøye er det jo bare å bruke en ny ren balje og ny oppvaskbørste.
Ingen fare å la det ligge i bløtt natta over heller, jeg ha gjort det med fine glass med gullrand uten at de har blitt ødelagt.

Odland skrev:
Egen oppvaskkost, varmt vann og zalo. Skyll godt og lufttørk.

Holder en knapp på denne jeg.

Jeg pleier å vaske godt med zalo og så har jeg i salt som jeg skyller ut med varmt vann etterpå.

Flott til lufttørking er disse stettglass holdere som dem selger på IKEA.  En sånn skinne for sette inn glassene opp ned i skap.  De har også en type til å skru i vegg.,  men de er kortere.  Siden jeg har masse ølglass med stett er dette midt i blinken.

Har man kjørt et ølglass i oppvaskmaskin en gang eller brukt den vanlige oppvaskbørsten på glasset en gang er det nesten ødelagt til ølglass å være. Fettet fyller igjen de små porene i glasset og er vanskelig å få bort.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Mine glass ser nå ut til å fungere greit, selv om de har blitt vasket med både det ene og det andre.

Min erfaring er at gardinene og skummet forsvinner mye før, og hvis det er et veldig slitent glass så mister ølen en del av krispheten sin.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4

Tilbake
Topp