I dag gikk alt til

  Skulle lage trippel i dag. Starta merking på 45 grader. Før jeg nådde 50 gr gikk jordfeilbryteren i huset. Måtte helle hele suppe i ett gjæringskar. Lukta godt svidd av BB, bytter sikring, fikk det i gang igjen. 10 min. Senere skjedde det igjen. Alt i dass...... >:D
 
Hadde samme problem på søndag. Jordfeil bryter slo ut, og lot seg ikke slå på igjen før jeg dro ut pluggen på bb30n.
Så hele mesken gikk til helv.... ikke veldig fornøyd akkurat nå :(
Ser ut som det har lekket ut væske i skrue hullene til håndtakene på karet, og rent noen dråper ned og inn i elektronikken på karet.
Karet fungerte igjen etter et døgn når fuktigheten hadde tørket.
Begynner å tvile litt på bb30n nå gitt....


Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Jeg har ihvertfall nyeste versjon. Er veldig dårlig beskyttet mot fuktighet alt av strømførende komponenter på dette apparatet. Fungerer bra når det fungerer, men synes det er litt mye tull med oppsettet mitt. Men en får vel det en betaler for....
Veit ikke om jeg har vært mer uheldig enn andre, men er ikke helt overbegeistret pr dags dato. Litt sånn halvfabrikata følelse.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 
Putre skrev:
Ser ut som det har lekket ut væske i skrue hullene til håndtakene på karet, og rent noen dråper ned og inn i elektronikken på karet.
Karet fungerte igjen etter et døgn når fuktigheten hadde tørket.
Begynner å tvile litt på bb30n nå gitt....

Har folk væske helt opp til skruene? Tror ikke jeg har vært helt der oppe. I manualen som fulgte med mener jeg det var snakk om en maksgrense, ikke at jeg har sett noen strek for dette.
 
Jeg har BB 2. Har nå fått alt til å virke tilsynelatende. Begge brytere til varmeelementene lyser, men elementet varmer ikke.
Må sende inn BB. Håper å fikse dette snart. Håper på å rekke en runde til jul.
 
Har vel ikke mesk helt opp i skruene, men feks ved skylling vil det jo være store muligheter for å få mesk/vann der.
Tok ut skruene og fant ut at det var pakninger på 2 av skruene, mens 2 var uten. Satt på noen slags pakninger på de to siste, så forhåpentligvis er ikke disse noe problem lengre. Står i bruksanvisningen min også at det skal være et maksmerke i kjelen, men jeg finner det ihvertfall ikke.
Men poenget er at elektronikken er litt for dårlig beskyttet mot fukt og vann. Kjelen skal jo brukes i et forholdsvis vått miljø.
 
Tilbake
Topp