• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Imponert av Bryggselv.no

Noen som har bestilt fra Bryggselv siste uken? Går det tregere enn normalt?
La inn ordre på tirsdag og har fortsatt ikke fått bekreftelse på at den er klar til å hentes.
Vanligvis har det tatt 12-24 timer før den er klar.
 
Bestilte på onsdag og fikk varen på torsdag. Sjekket om det er utsolgt for varen eller at noe kan ha skjedd feil med bestilling eller betaling?

Evt. hørt med Bryggselv?
 
Alright!
Såvidt jeg kunne se var ingen av varene utsolgt. Ordren ligger registrert og betalt.
Men da sender jeg bare en forespørsel på ordren, så får jeg varene sikkert før morgendagens brygging.
Thanks
 
Mener det stod noe her om dagen på facebooksiden deres at de hadde problemer med posten. Eller, postterminalen hadde problemer, husker ikke helt. Finner ikke innlegget lenger
 
Om du skal hente varene selv. Kan du skrive i notatfeltet når du henter de. Så har de varene klare for henting. Bruker selv å bestille kvelden før og hente ved åpningstid på bryggedagen :biersmile:
 
Bruker alltid å hente selv så snart bestillingen har status som behandlet og er klar.
Sendte forespørsel til de igår, men har ikke hørt noe ennå..
 
Om det ikke er klart når du kommet for å hente. Pakker de for deg mens du venter. Jeg er såpass heldig at jeg bor ca 250 meter unna :)
 
Jeg var innom Bryggselv i dag, ble møtt av en entusiastisk og grei Erik S. På veien ut fikk jeg flytelys slik at madammen min skal være fornøyd og la meg drive med hobbyen. Vil anbefale å dra inn og oppleve førjulsstemning hos Bryggselv :)
 
Masse skryt her...

Jeg har stort sett handlet humle hos Humlegården, og malt hos Petit.  Fornøyd med pris og levering fra Petit, og god, fersk vakumpakket humle fra Humlegården
Det viktigste for meg mht humle er at den er frisk og god, altså vakumpakket tidligst mulig etter høsting. Grønn og frisk, med en "osende" aroma.  Brygg selv har et godt utvalg ser jeg.

Men hvordan er kvaliteten på humlen fra "Brygg selv"
 
Både Bryggselv og Bryggeland håndterer humla omtrent likt: Kjøper i store pakker fra grossistene og pakker om til vakumpakkede småpakker. Humla er frisk og fin fra begge.
 
Oppbevarer de humla kaldt på lageret? Jeg var innom bryggeland i Drammen, og der oppbevarte de humla i romtemperatur. Humle skal vel helst oppbevares kaldt?


Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
 
Bryggselv har humla på kjølerom, mens Bryggeland bruker poser med oksygensperre. Ingen av dem flusher, så vidt jeg vet, posene med nitrogen. Jeg så en video fra lageret til Hop Union, og der jobbet de i shorts og T-skjorte, så jeg er ikke sikker på hvor viktig det er å oppbevare humle kjølig når den er pakket skikkelig.
 
Her kommer det gode spørsmål og gode svar på løpende bånd!

Hva  en "pose med oksygenspere" er, vet jeg ikke. Men oksygen ødelegger jo fort god humle, særlig i romtemperatur.  Jeg oppbevarer alltid humle i fryseren, enten posen er åpnet eller ikke.

Dette med vakumpakking...  Jeg kjøpte s.k. "vakumpakket" fra Brygladen i Danmark for 3 - 4 år siden.  De var tett pakket, men posene var full av luft.  Humla var deretter, grå og uten aroma.  Så skikkelig vakumpakking er VIKTIG.  Og humla må være frisk ved pakking, man kan ikke vakumpakke etterhvert  man får bestilling.

(Bra du er aktiv her, Gustav.  Husker deg fra ølportalen.  hilsen IPA )
 
Synd at Ølportalen har tatt kvelden. Det var jo finfin stemning der...

De sølvfargede plastposene inneholder et lag med (metall?) som gjør posene diffusjonstette, så ikke oksygen kan komme trenge gjennom plasten. Vanlig plastikk vil alltid slippe gjennom bittelitt oksygen, noe som jo er grunnen til at plastikkbøtter ikke er egnet for langtidsoppbevaring av øl.

Når det er sagt, jeg har bare sett dårlig humle fra en norsk leverandør, og det er Petit. Jeg vet ikke om de har endret rutinene, men det var i hvert fall en periode de pakket  humle i vanlige brødposer uten vakuum. Ikke bra.
 
Humle fra nøgne ø kom også i brødpose med 2010 tusjet på...så den Nelson humlen er det nok redusert aroma i..
 
Hiver meg på selv.. Jeg har også bare positive erfaringer med Bryggselv. Kundevennlige og meget effektive. Aldri no problem å sende en mail med spørsmål. Har fått svar nesten umiddelbart! Genialt...

Med Vennlig Hilsen

Kristian Andersen
 
gustavf skrev:
Når det er sagt, jeg har bare sett dårlig humle fra en norsk leverandør, og det er Petit. Jeg vet ikke om de har endret rutinene, men det var i hvert fall en periode de pakket  humle i vanlige brødposer uten vakuum. Ikke bra.

Har bestilt en del varer fra Petit siste årene, og det er lenge siden det kom humle i brødposer.
Så rutinene er nok endret.
Jeg har ikke fått noe dårlig pakket humle fra hverken Petit eller noen andre norske butikker siste årene.  :ilike:
 
Jeg har nå bestilt en prøvepakning fra Bryggselv.no, for å teste kvaliteten.  (Jeg er på grensen til det hysteriske når det gjelder kvaliteten på humle... 8)
Jeg bestilte i går 1. nyttårsdag, og fikk bekreftelse på at pakken var sendt kl. 11.30 i  dag.  Og det er jo bra responstid.

Er kvaliteten god, blir det skiftet leverandør. Humlegården erjo nesten iallfall, like rask.  Men det er noe som heter Tollvesnet. De er F"#¤% ta meg ikke raske :rasende:!!

Rapporterer.
 
Tilbake
Topp