neslekkim skrev:Jeg kjøpte en på Coop, kosta 399 ellernoe, plastikkramme, men tålte fint en full 25liters kjele (helt på kanten full), men ulempen var at den slo seg av titt og ofte (lurer på om den slo seg av etter en time?)
Torvald skrev:neslekkim skrev:Jeg kjøpte en på Coop, kosta 399 ellernoe, plastikkramme, men tålte fint en full 25liters kjele (helt på kanten full), men ulempen var at den slo seg av titt og ofte (lurer på om den slo seg av etter en time?)
Kva volum brygger du på den? får du god koking? oppkokingstid?
neslekkim skrev:brygger videre på speidel nå, men skulle jeg ha kjørt videre med kjele så hadde jeg definitivt kjøpt denne:
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,5080.0.html
Klarte protto å mekke en greie, så burde det være mulig å bytte glass på en slik også..
protto skrev:Tec-7...
Torvald skrev:Da har eg fått dei to induksjonsplatene, og har gjort nokre tester. Eg prøvde å sette platene heilt inntil kvarandre og sette kjelen oppå begge platene. kjelen dekte ca. 2/3 av plate overflata på begge plater, men det begynte å lage mykje lyd og kanten på kjelen som var i kontakt med plateoverflata begynte å raud gløde og vri seg slik at skjøyten mellom bunnen og kjelen opna seg. heldigvis såg eg detta tideleg og ingen stor skade blei gjort.
Rekner med at dette er fordi ikkje kjellen står langt nokk inn på plata. Noken som har tips til kva eg kan gjør?
Hvis eg hadde demontert platene så hadde eg kunne fått dei 2-3cm nærmare, men vil det funke.
Ser på bildene av protto sin kokeplate at kjelen der heller ikkje dekker 100% av plateoverflata, korleis har du fiksa detta?