Mats Ø. skrev:Jeg planlegger ihvertfall korianderfrø og appelsinskall i min. Krydra til gokk. Kanskje Citra til også. Er ikke helt sikker ennå...
Idar skrev:Eg brygga Andrimne XXX Old Ale i januar, det står og kosar seg i kjellaren fram til jul. vurderer å prøvesmake ei flaske til påske...! :jaha:
Amarillo skrev:Mats Ø. skrev:Jeg planlegger ihvertfall korianderfrø og appelsinskall i min. Krydra til gokk. Kanskje Citra til også. Er ikke helt sikker ennå...
Høres ut som Wit Jul kan være noe for deg. Prøvde den i fjor, men den ble ikke helt vellykket grunnet forskjellige omstendigheter, bl.a. for kort lagring.
Har smakt en vellagret utgave senere og den var mye bedre, så det var egentlig den jeg hadde tenkt å lage hvis ikke noen kommer med en oppskrift jeg bare MÅ prøve.
rhildre skrev:Kor lenge børr wit jul lagrast da?
Ser at dere er igang med juleøllet allerede. Er det vanlig øl som bør settes så tidlig eller tungtvektere på 7-8%+++.
Foretrekker dere juleøl på lagergjær eller Ale?
Dobbeltbock er jo juleølet over alle juleøl i min bok. Og der kan godt settes nå. Mitt har allerede to måneder på flaske.
Brewstory of my lifeHadde egentlig andre planer, da.
Burde vel lage en bra dobbeltbokk nå som jeg har masse fin 833 fra pilsen som snart er klar. Hadde egentlig andre planer, da.
Å brygge er ikke noe problem, men å oppholde gjæringsskapet i to måneder er ikke så lovende for produksjonen av sommerølet.Så du ikke bryggedagen til @Steinar Huneide ? https://forum.norbrygg.no/threads/hva-skal-du-brygge-idag.5718/page-535#post-452242
Å skvise inn en liten dobbelbokk i timeplanen din må da være peanuts?
That's my problem right there!Har du bare ett gjæringsskap?