Julestemning, Muscadavosukker og Beersmith2

Hei Bryggevenner,

Sitter på terrassen her i Oslo og merker meg at det er 25.5 grader celcius i skyggen. Veldig flott.
Likevel går tankene til årets julebrygg, som jeg har plan om å brygge i nær fremtid.

Ser på muligheten for å benytte muscadavo-sukker i årets juleøl, men lurer litt på hva dette tilsvarer i Beersmith? Ser det er noe som heter "brown sugar, dark" og "Candis sugar, dark". Noen som vet hva som kan benyttes av det som ligger inne i Beersmith som har egenskaper som er lik muscadavosukkeret?

takker for alle gode tips, råd og vink!

Leste "datablad" på det sukkeret for en tid tilbake og mener å huske at det hadde samme verdier som hvitt sukker. Smaken kommer vel ikke frem i bryggesoftwaren anyhow. Så jeg *tror* den bidrar med OG som vanlig sukker. Fikk forøvrig lokal Spar-butikk til å ta det inn. Dem hadde det i sortimentet.

Det kan godt vere at det bidreg med same øklsegrader som vanleg kvitt sukker (farin), men når ein les i Gahr sin artikkel i medlemsseksjonen om brygging av old ale, finn ein slik informasjon:

"I to av ølene her bruker jeg Billingtons melassesukker. Dette sukkeret er en svært mørk utgave av brunt sukker, hvilket vil si farin med tilsatt melasse. Melasse er et restprodukt fra foredlingen av sukker, og har en relativt lav utgjæringsgrad og et langt høyere innhold av smaksstoffer enn vanlig sukker. I ferskt øl kan disse smakene fremstå som svært rå, men med lagring vil ølet anta karakterer av moden, brun rom. Hvis man ikke kan finne melassesukkeret til Billingtons, bør man bruke den mørkeste utgaven som er å oppdrive, typer som Barbados og dark muscovado er gode alternativer."

Svaret på spørsmål om utgjæring gir ikkje seg sjølv, men eg tolkar det dit hen at dark muscovado, til liks med melassesukker, har lav grad av utgjæring. Dette må reflekterast i oppskrifta di.

Når det gjeld smaken på desse to sukkertypane, så er nok ikkje det heilt likt. Eg har ikkje smakt begge to samstundes så dette blir basert på litt sviktande husk, men eg meiner at melassesukkeret hadde eit noko sterkare preg av rom og sødme enn dark muscovado. Begge sukkertypane er svært interessante på smak, ergo svært interessante å bruke i øl. Eg har nytta dark muscovado i ein klone av Theakston's Old Peculier som vart brygga i fjor medan melassesukker er nytta i Andrimne Old Ale XXX og ein Imperial Stout som begge står til lagring på 2. månaden. Har enno ikkje smakt på dei.

Ok, då var det feilinformasjon fra meg, og jeg lærte noe nytt :) Bidrar altså ikke med OG som for vanlig sukker. Sorry!

Hmm.. Tilsettes sammen med tørrhumlen..
http://lists.haandbryg.dk/pipermail/brygforum/2012-May/023990.html

Det er ikkje sikkert det er feilinformasjon ang. OG, Hans Einar, for korkje Gahr eller denne Rune du viste til oppgir kor mange økslegrader ein kan vente å få frå muscovado.

Min eigen bruk av muscovado vart tilsatt rett før kok (Andrimne Old Ale XXX), ved 15 minutts attståande koketid (Theakstons Old Peculier-klone) og etter nokre dagars gjæring (eigenkomponert Russian Imperial Stout). Sidan eg ikkje har smakt på anna enn Old Peculier veit eg ikkje om eg kan kjenne forskjell, men eg tenkjer at sukkersmaken vil vere noko meir framtredande utan kok, i alle fall utan lengre lagring. Den synlege forskjellen var i området rundt krana. På RIS var krana i praksis tett av seigt sukker som ikkje løyste seg opp 100 % i vørteren. For å få fullt utbytte av sukkeret må ein då kanskje tilsette på slutten av koketida eller koke opp litt lake før tilsetting som tørrhumle.

EDIT:

Sitat frå tråd på: http://www.homebrewtalk.com/f12/muscovado-sugar-152862/:
"(...) it (red.mrk: muscovadosukkeret) ended up with the same OG as the table sugar, so close enough to 45 ppg. 25 SRM is probably about right since it was a bit lighter than the soft dark candi sugar that is listed at 40. That said Moscavado is variable product, so some sources will be more or less refined than others."

Tarjei77 skrev:
Hei Frode! Har du old peculieroppskrifta di liggjande? Er jo eit ganske greit øl...

Hei, Tarjei, og mange takk for sist. Det var særs hyggeleg å treffe deg under NM  :)

Oppskrifta mi er henta frå Brew Your Own 250 Classic Clone Recipes. Eg må like godt, først som sist, innrømme at eg ikkje har smakt originalen av Theakston's Old Peculier, ergo veit eg ikkje om "min" versjon er nokolunde lik originalen, men her er dei harde fakta:

5 gallon / 19 liter. OG 1.060. FG 1.013. IBU: 30. SRM 32. ABV 6 %.
4.1 kg pale
0.34 kg puffa kveite (alternativt flaka kveite)
0.34 kg krystall 120 EBC
0.11 kg krystall 300 EBC
0.085 kg sjokolade
0.23 kg cane sugar (farin)
0.14 kg invert sugar (sukrose - eg brukte demererasukker)
0.085 kg molasses
15 minutt Irish moss
22 gram Northern Brewer 9 %, 60 minutts kok
14 gram Fuggles 5 %, 15 minutts kok
7 gram Fuggles tørrhumle
Gjær WLP026 Burton ale, alternativt Wyeast 1028 London ale.

Meske på 67 grader i 60 minutt. Gjære på 21 grader.

Lukke til om du vel å brygge denne  :ilike:

Edit: endra FG.

Jeg beregner altid like mange oechslegrader fra brunt sukker (muscovado/melassesukker) som for farin. Jeg bruker 375° kg/l som tall i beregningene, og utnyttelsesprosenten er naturligvis 100.

Tilbake
Topp