kan disse brukes til noe? foreks som cornelius fat ?

Som tittel sier så har jeg dratt me meg 4 trykk kanner hjem fra jobb. Disse er helt nye, men stigrøret og håndpumpen som sto i hår vi brukt på jobben.

Håpet jeg kunne få litt tips om hva og hvordan jeg skal gjøre med dem.

Vedlegg

• 2013-01-26 14.44.28.jpg
    2013-01-26 14.44.28.jpg
    1,2 MB · Sett: 989
  • 2013-01-26 14.44.36.jpg
    2013-01-26 14.44.36.jpg
    1 MB · Sett: 983
  • 2013-01-26 14.44.41.jpg
    2013-01-26 14.44.41.jpg
    1,2 MB · Sett: 976
  • 2013-01-26 14.44.49.jpg
    2013-01-26 14.44.49.jpg
    841,1 KB · Sett: 973
Dette er jo i grunnen samme som et corneliusfat. Du bør kanskje montere på hurtigkoblingsnipler for øl og gass, og kanskje vurdere å bytte alt av O-ringer og plastslangen(stigerøret) siden de sikkert er utsatt for kjemikalier i tidligere bruk. Jeg ville også vurdert om jeg ville hatt manometret siden det vil gi grobunn for infeksjoner. Er de på mange liter?

ikke dumt!

Men hva med dette hullet som er åpent? skal jeg sveise det igjen?

Det var her håndpumpen var.

disse er på 5 t 7  liter tror jeg. Så er jo fine til å "ta med seg"

svihus skrev:
ikke dumt!

Men hva med dette hullet som er åpent? skal jeg sveise det igjen?

Det var her håndpumpen var.

disse er på 5 t 7  liter tror jeg. Så er jo fine til å "ta med seg"

Ser jo bra ut de:)

Kan hånd pumpe utølet :)

Sant nokk. ;)

MEN. det er ikke så lett å få tak i disse håndpumpene, derfor vi har kjøpt "nye" fat. for å bare ta ut håndpumpen i den! og så bruke håndpumpen i di gamle fata! :p viss dere fatter ;)

og nå sitter jeg her med dem i fanget . Uten håndpumpe ;)

Ideer?

svihus skrev:
Sant nokk. ;)

MEN. det er ikke så lett å få tak i disse håndpumpene, derfor vi har kjøpt "nye" fat. for å bare ta ut håndpumpen i den! og så bruke håndpumpen i di gamle fata! :p viss dere fatter ;)

og nå sitter jeg her med dem i fanget . Uten håndpumpe ;)

Ideer?

Besøk en kompis som kan sveise. Tett hullet :)

Prøv å se hvordan håndpumpen ser ut. Kanskje kan du demontere håndpumpen og bruke denne som lokk? Tenk på mulighet for desinfisering når du pønsker ut en løsning. Kan forsåvidt sikkert lodde en rustfri plate over hullet men dette koster jo noe? Du får jo tross alt et nytt 9 liters corneliusfat for 8-900 kroner komplett og skal du kjøpe nipler for inn-ut inkludert noen overgangsnipler, ny sugeslange, blinde manometeret, nye O-ringer og en loddejobb på blindhullet kommer du kanskje opp i samme summen?

Vi har sveisere her på jobb, og forsåvidt meg også.

Koblinger osv har vi masse av her på jobb. men usikker om jeg kan bruke disse da det er igroen hydraulik vi driver på med. skal høre med fluid controll. Oringer og slikt får jeg tak i.

Så da kan jeg bare sveise igjen dette hullet. noe mer jeg må tenke på ?  Hvilke koblinger pleier dere å bruke på fata deres ?

jeg er ny med dette med fat og kegerator.  men det er snart på gli! men da med rignes fat.

Tilbake
Topp