Kan man lagre vin i gjæringskar?

Dette med å gjære vin virker fristende og har vært det en stund. Noen som har testet Super Tuscan vinsettet du får hos Brewshop? Kall meg gjerne vinsnobb men de gangene jeg har fått servert Sassicaia eller Solaia har jeg vært nær i himelen og det er jo supertoskanere. Regner med at vinsettet ikke er helt der, men kanskje som Promis eller Petrolo.

 
Jeg har servert brandy som whisky - og fått ros for den gode whiskyen:).
Hva blir det neste mon tro, har du servert sterkøl til noen, og de har tatt det for å være polvarer?
Folk som er skeptisk på Winexpert vinsett med ren drueekstrakt, men likevel kjøper protagonist kittet med ukjent maltbase og 25% sukkertilsetning kan ta å se seg selv litt i speilet. Det er nesten for lett å få godt resultat av disse setta i forhold til vanskelighetsgraden på allgrain ølbrygging.

Vi er forresten i feil tråd til å diskutere dette. Kanskje litt min feil, som trigget et par som kanskje står godt framme i køa ved polslipp på viner til ei kvart månedslønn eller mer med hva jeg skrev om hjemmegjæret Bordeaux.
de gangene jeg har fått servert Sassicaia eller Solaia har jeg vært nær i himelen og det er jo supertoskanere
Ganske kostbare flasker det. Man er sikkert ikke der, men om du tester kittet så er du den beste av oss to til å sammenligne. Har ikke smakt vin til over tusen kroner flaska polpris selv.
 
Folk tror jeg er komplett idiot og høy på meg sjøl når jeg sier at det går an å lage bedre vin hjemme enn hva som kjøpes til under 200 kr på polet. Nå har vi laga Cabernet Sauvignon, Bordeaux, Amarone, Merlot, Cabernet Blanc og Riesling. Med 2-3 mnd på flaska er det rett og slett utrolig bra, alle sammen.
Som kokker ofte sier: «Jobben min er å ikke ødelegge gode råvarer». Tviler på at en vinbonde er mer snobbete og arrogant.
Vinsnobber derimot …. ikke ta fra dem livsløgnen, da tar du lykken fra dem.
 
Jeg trodde brandy var en fellesbetegnelse som kun gjaldt fatlagret druebrennevin, Cognac, Armanac og annen brandy
jaa, rotet litt nå, det er ikke snakk om brandy men rom, det er stort sett leget av sukker fra sukkerrør, sånn går det når IPAen ble 8% istedenfor 6,5
 
Tilbake
Topp