• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Kan slettes

Skal du bruke denne typen shank i kegerator? Shanken er meget kort. Det er vel ei fjær inni disse kranene (uten at jeg vet hva dette har å si mtp. skumming samt renhold) som gjør at den lukkes kontra Perlick sitt system. Uten at jeg skal være bombastisk på hvilke som er best)
 
Odland skrev:
Skal du bruke denne typen shank i kegerator? Shanken er meget kort. Det er vel ei fjær inni disse kranene (uten at jeg vet hva dette har å si mtp. skumming samt renhold) som gjør at den lukkes kontra Perlick sitt system.

Har lest at de skal være ganske like i form av at de ikke klistrer seg og mente at det var samme teknikk. Men endrer det da jeg ikke er helt sikker. Kanskje noen av de som har kjøpt disse kranene på tidligere gruppekjøp kan uttale seg om hvordan de fungerer for dere?

De går fint an å bruke i kjøleskap. Bare å borre litt større hull i plasten på innsiden så det blir plass til nippelen, har sett det er gjort på flere skap. Kranene kommer med disse i prisen, men er ikke noe i veien for å bytte dem ut med noe lengre. Jeg kommer nok til å rette dem ut eller bytte til rette nipler. (koster nesten ingenting)
 
Da må jeg dessverre melde at gruppekjøpet blir avlyst, da en norsk importør har kontaktet min leverandør og sørget for at jeg ikke får handle der likevel.

Da blir det Perlick fra homebrewstuff for meg istedet.
 
Thorvald skrev:
Da må jeg dessverre melde at gruppekjøpet blir avlyst, da en norsk importør har kontaktet min leverandør og sørget for at jeg ikke får handle der likevel.

For en useriøs oppførsel av den norske leverandøren. Ikke bare er lite hyggelig mot kundene, men sannsynligvis ulovlig også.
 
gustavf skrev:
Thorvald skrev:
Da må jeg dessverre melde at gruppekjøpet blir avlyst, da en norsk importør har kontaktet min leverandør og sørget for at jeg ikke får handle der likevel.

For en useriøs oppførsel av den norske leverandøren. Ikke bare er lite hyggelig mot kundene, men sannsynligvis ulovlig også.

En stripe i lakken for leverandøren der. Kostet nok mer enn en liten fellesbestilling..

På den andre siden ender Torvald opp med den ekte versjonen av tappekranen og det er jo egentlig veldig kjekt. For eksempel når man trenger en ny pakning :)
 
gustavf skrev:
Thorvald skrev:
Da må jeg dessverre melde at gruppekjøpet blir avlyst, da en norsk importør har kontaktet min leverandør og sørget for at jeg ikke får handle der likevel.

For en useriøs oppførsel av den norske leverandøren. Ikke bare er lite hyggelig mot kundene, men sannsynligvis ulovlig også.

Rolig nå folkens. Jeg vil helst ikke ha noen spekulasjoner på hvem det gjelder her i tråden, og det er ingen sure miner fra min side unntatt noen timer med jobb :)

Det er vel ikke helt unormalt at en importør har enerett på import. Kjipt, men det er ikke noe å gjøre seg uvenner for så fint hvis denne tråden slettes.

Jeg tok en sjanse og bestilte 100stk og håpet at folk hev seg med. Det er stor interesse, så det så ut som at prisen kunne bli ned mot 200kr stk hvis jeg har regnet riktig på det.
Disse har blitt solgt for 290kr stk på gruppekjøp tidligere og da var det snakk om et vesentlig større antall  så innkjøpsprisen var nok godt under 200kr stk ::)

Har 4 stk perlick fra før, så det passer fint å kjøpe det igjen for meg. Sitter værfast offshore så da går vel finansieringen i orden  ;D
 
Med fjær i ? Er det samme leverandør som Rutof hadde bestilling hos tidligere? Det gikk jo bra den gang
 
Well.  Er vel ikke så uvanlig.. Tenker at det er mer rart at en fikk bestille i første omgang, om det forelå en norsk importør. For å bli importør må en som regel garantere for et visst uttak, da er det ikke så spennende med paralell gråimport fra samme leverandør.
Uten at jeg kjenner denne saken da.

--
 
Thorvald skrev:
Det er vel ikke helt unormalt at en importør har enerett på import.

Det er ikke uvanlig, men det er sterke begrensninger i hva en slik enerett kan innebære. Å nekte ei bedrift å selge til en kunde som selv tar kontakt, er nesten bestandig brudd på konkurranseloven §10.
 
Man får tacka för försöket i alla fall  :skitbra: synd bara att någon som inte vill tjäna pengar på oss blir stoppad av någon som bara vill tjäna pengar på oss  >:D
 
Synes det er helt fair at importøren holder på sin avtale. Det skulle bare mangle, er vanlig forretningsskikk og ikke ulovlig.
 
Tilbake
Topp