Karbonering av ødelagt fat

Hei, har et plastfat med 20liter Carlsberg øl som gikk hull på, som jeg prøvde å teipe. Har nå lugget i over en uke da jeg bare glemte av den. Tenkte å prøve å få karbonert denne på flaske, da den har blitt litt tam på smak. Tømte da alt i en gjæringsdunk med Tappekran og blandet sukkerlake med 6g pr liter øl, og tappet på flasker og korket. Vil dette her fungere for å få tilbake kullsyre i ølen igjen? Den er jo allerede karbonert med trykk ifra før, i tillegg er det butikkøl så vet ikke helt med gjærtype og sånt.
 
Neppe. Ølet er nok pasteurisert fra bryggeriet og inneholder ikke aktiv gjær. Men med noen dråper gjær tilsatt burde det funke.
 
Neppe. Ølet er nok pasteurisert fra bryggeriet og inneholder ikke aktiv gjær. Men med noen dråper gjær tilsatt burde det funke.

Hva burde jeg gjøre da? Ta opp igjen alle korkene å helle ølet oppi gjæringskaret, for å så tilsette gjær og flaske på nytt? Og hvilken gjærtype bør jeg bruke?
 
Rør ut litt gjær i en kopp med øl. Vipp av korkene. Bruk en dråpedispenser og drypp nedi Noen dråper med gjær i hver flaske. Kork på nytt. Bruk lagergjær.
 
Takk for svar! :)
Hva egner seg best? Tørr eller fersk gjær? Ser på brewshop at de har Californian lager yeast m54 (10g). Egner denne seg til dette "prosjektet mitt" ? Og hvor mange gram av den gjæren burde jeg bruke å blande ut i hvor mange dl øl? Skal jeg bare ta sånn ca?
 
Rør ut litt gjær i en kopp med øl. Vipp av korkene. Bruk en dråpedispenser og drypp nedi Noen dråper med gjær i hver flaske. Kork på nytt. Bruk lagergjær.
Hva egner seg best? Tørr eller fersk gjær? Ser på brewshop at de har Californian lager yeast m54 (10g). Egner denne seg til dette "prosjektet mitt" ? Og hvor mange gram av den gjæren burde jeg bruke å blande ut i hvor mange dl øl? Skal jeg bare ta sånn ca?
 
Tilbake
Topp