Finn sa det. Vil bare legge til at hvis man ikke har prøvd engelsk cask ale, så bør man benytte sjansen ved første anledning. Det er en helt annen opplevelse enn vi er vant til med moderne kullsyremengder.
Nei, dessverre. Kafe Sara hadde i en kort periode og Amundsen litt lenger, men de fikk vel ikke nok avsetning på det. Holdbart få dager uten cask breather. Men du har en god unnskyldning til en tur til UK.Jeg har aldri smakt "real ale" fra cask. Er det noen steder i Oslo som serverer det?
Nei, dessverre. Kafe Sara hadde i en kort periode og Amundsen litt lenger, men de fikk vel ikke nok avsetning på det. Holdbart få dager uten cask breather. Men du har en god unnskyldning til en tur til UK.
Blir vel ikke så creamy på den måten.Det holder ikke å bare helle opp et glass av min egen bitter og la det stå ei stund, altså?
Jeg har aldri smakt "real ale" fra cask. Er det noen steder i Oslo som serverer det?
Det kan være lurt å sjekke opp det man tror man veit. Her er litt grundigere info om flaskingas historie: A short history of bottled beer
Den går litt lenger tilbake enn jeg trodde.
Husker jeg riktig (og det er slett ikke sikkert) har man funnet menyer fra det gamle Egypt med valg mellom sprudlende og flatt øl.Den historia var interesant
Jeg har aldri smakt "real ale" fra cask. Er det noen steder i Oslo som serverer det?
Ryanair avgang OSL Gardermoen torsdag 21. november kl. 10:00. Ankomst London Stansted kl. 11:10. kr 99,-.
Stansted Express avgang Stansted Airport 11:30, ankomst London Liverpool Street kl. 12:17. GBP 24,- (tur/retur)
Spasere til Dirty Dicks, ca 10 minutter.
Bestille real ale og noe fet mat: Kl. 12.27.
Flere muligheter er i området.
Stansted Express avgang London Liverpool Steet kl. 17:39, ankomst Stansted Airport kl. 18:32.
Ryanair avgang London Stansted torsdag 21. november kl. 19:10. Ankomst OSL Gardermoen kl. 22:15 kr 99,-
Det er anbefalt å holde seg til lokalt øl fra London-området for å holde klimaavtrykket nede, men det er altså fullt mulig å våkne om morgenen på Hadeland, spise lunsj med real ale til i London og legge seg på Hadeland utpå kvelden. Man bør ha sjåfør fra Gardermoen, vel å merke.
Herlig!Ryanair avgang OSL Gardermoen torsdag 21. november kl. 10:00. Ankomst London Stansted kl. 11:10. kr 99,-.
Stansted Express avgang Stansted Airport 11:30, ankomst London Liverpool Street kl. 12:17. GBP 24,- (tur/retur)
Spasere til Dirty Dicks, ca 10 minutter.
Bestille real ale og noe fet mat: Kl. 12.27.
Flere muligheter er i området.
Stansted Express avgang London Liverpool Steet kl. 17:39, ankomst Stansted Airport kl. 18:32.
Ryanair avgang London Stansted torsdag 21. november kl. 19:10. Ankomst OSL Gardermoen kl. 22:15 kr 99,-
Det er anbefalt å holde seg til lokalt øl fra London-området for å holde klimaavtrykket nede, men det er altså fullt mulig å våkne om morgenen på Hadeland, spise lunsj med real ale til i London og legge seg på Hadeland utpå kvelden. Man bør ha sjåfør fra Gardermoen, vel å merke.