Vet ikke om dette er til hjelp men. Jeg pleier å lage sukkerlake å ha i ett nytt gjæringskar. Noen ganger er det vanskelig å se hvor mange liter man har uten bunnfallet. Så jeg lager sukkerlake til ca en liter mindre øl enn det ser ut til å være. Tapper over til presis mengde som passer med sukkerlake. Den siste eventuelle literen karbonerer jeg med drops eller rosiner
Bruker kun coopers drops på alt som ikke går på fat. Enkelt og kjapt. Bruker kun 0.7l flasker, 2 drops i hver flaske. Funker alltid.Treffe helt med sukkerlake er ikke bare, og hive sukker rett i flaskene har jeg blitt fortalt er ekstremsport, med tanke på infeksjoner. Så da lurer jeg litt på coopers karbonerings drops, pros and cons?
Jeg bruker bøtte med kran og kobler slange på den. Har tre bøtter og maks to brygg til gjæring.Signal, tipper du bruker den store autoheverten? Tror den gjør det litt enklere iom. at den lager en kraftigere strøm i omstikkingskaret.
+1Som å mye annet med denne hobbyen aner jeg ikke hva de koster. Spesielt "jævel ipaene" der gjær og humle står over tappekran.
Jeg dytter 2 sukkerbiter i hver 0,5 flaske og har aldri hatt problemer, hverken med infeksjon eller dårlig karbonering
Vet ikke om dette er til hjelp men. Jeg pleier å lage sukkerlake å ha i ett nytt gjæringskar. Noen ganger er det vanskelig å se hvor mange liter man har uten bunnfallet. Så jeg lager sukkerlake til ca en liter mindre øl enn det ser ut til å være. Tapper over til presis mengde som passer med sukkerlake. Den siste eventuelle literen karbonerer jeg med drops eller rosiner