Kegerator + Arduino display

Hvis du bare vil ha med den delen med glassene og registrering av tapp, så legger du inn jquery i <head>, bytter ut td'en med ABV class med den som er i min index.php i samme td'en, og så legger du inn pour folderen i /var/www/img/
Tror det skulle gi deg bare den biten.

edit: og style.css filen må overskrives med min

Liker løsningen din godt. Men har du også problemer med at registrering av tap ikke fungerer etter du har benyttet "kick keg" eller "new keg"?
 
Har kodet det selv, ja. Skal få sendt over koden så snart jeg kommer hjem :)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Begynte å se på RaspberryPints i dag, og kom heldigvis veldig raskt over denne tråden. Knallbra(!!) tilleggsfunksjon du har mekka!

Jeg har tatt utgangspunkt i versjon 2.0.1 (din er vel 1.0.3?), implementert dine endringer, samt gjort noen mindre justeringer for å tilpasse GUI'et etter mitt behov. Det er neppe sikkert disse behovene er for andre, men legger ved redigert løsning. Følgende er gjort:

index.php:
- Endret tilbake til dynamisk visning av antall taps som i original RaspberryPints
- Gjort om TAP-delen tilsvarende originale RaspberryPints
- Fjernet header for bedre visibility på mobil/nettbrett
- Logo i header linket til admin GUI. Lagt til link nederst på siden
- Endret til visning av 2 desimaler for tap-status for å bedre reflektere valg av størrelse på glass som tappes (0.33 og 0.12)
- Satt ned refresh-tid fra man velger en tapping til siden oppdateres
- Endret 'SRM' til 'EBC' for å reflektere standard på oppskrifter i Norge og Europa forøvrig, og lagt inn konvertering av SRM til EBC
- Mindre endringer på spacing og tekststørrelse
- Opprydding av kode i form av tab-skille for hver av PHP- og HTML-kode. Fjernet ubrukt kode

style.css:
- Justering av størrelse tilsvarende originale RaspberryPint
- Endret tilbake til original front, samt gjort mindre endringer på tekststørrelse

admin/keg_form.php:
- Lagt "Status" før "Notes", samt gjort "Model", "Serial", "Stamped Owner", "Stamped Location", "Empty Weight" og "Notes" frivillig

admin/includes/managers/beer_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertSrmToEbc' og 'convertEbcToSrm' som, ja.. Det er vel ganske selvforklarende hva de gjør
- Lagt inn konvertering av EBC til SRM ved skriving til databasen
- Fjernet bruk av PHP-funksjonen 'encode' i klasse-funksjonen 'Save' for å kunne lagre 'æøå' i navnet

admin/includes/managers/tap_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertGalToLiter' og 'convertLiterToGal'. Også rimelig selvforklarende. Basert på Nøkling sin kalkulasjon
- Lagt inn konvertering av liter til gallon ved skriving til databasen

admin/beer_list.php, admin/beer_form.php, admin/tap_list.php, tap_form.php:
- Endret innslag av 'SRM' til 'EBC'
- Rundet av EBC med ett desimal
- Lagt inn konvertering av SRM-verdi til EBC
- Lagt inn konvertering av gallon til liter ved henting av data
 

Vedlegg

  • RaspberryPints_2.0.1_edit.zip
    3,3 MB · Sett: 53
Begynte å se på RaspberryPints i dag, og kom heldigvis veldig raskt over denne tråden. Knallbra(!!) tilleggsfunksjon du har mekka!

Jeg har tatt utgangspunkt i versjon 2.0.1 (din er vel 1.0.3?), implementert dine endringer, samt gjort noen mindre justeringer for å tilpasse GUI'et etter mitt behov. Det er neppe sikkert disse behovene er for andre, men legger ved redigert løsning. Følgende er gjort:

index.php:
- Endret tilbake til dynamisk visning av antall taps som i original RaspberryPints
- Gjort om TAP-delen tilsvarende originale RaspberryPints
- Fjernet header for bedre visibility på mobil/nettbrett
- Logo i header linket til admin GUI. Lagt til link nederst på siden
- Endret til visning av 2 desimaler for tap-status for å bedre reflektere valg av størrelse på glass som tappes (0.33 og 0.12)
- Satt ned refresh-tid fra man velger en tapping til siden oppdateres
- Endret 'SRM' til 'EBC' for å reflektere standard på oppskrifter i Norge og Europa forøvrig, og lagt inn konvertering av SRM til EBC
- Mindre endringer på spacing og tekststørrelse
- Opprydding av kode i form av tab-skille for hver av PHP- og HTML-kode. Fjernet ubrukt kode

style.css:
- Justering av størrelse tilsvarende originale RaspberryPint
- Endret tilbake til original front, samt gjort mindre endringer på tekststørrelse

admin/keg_form.php:
- Lagt "Status" før "Notes", samt gjort "Model", "Serial", "Stamped Owner", "Stamped Location", "Empty Weight" og "Notes" frivillig

admin/includes/managers/beer_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertSrmToEbc' og 'convertEbcToSrm' som, ja.. Det er vel ganske selvforklarende hva de gjør
- Lagt inn konvertering av EBC til SRM ved skriving til databasen
- Fjernet bruk av PHP-funksjonen 'encode' i klasse-funksjonen 'Save' for å kunne lagre 'æøå' i navnet

admin/includes/managers/tap_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertGalToLiter' og 'convertLiterToGal'. Også rimelig selvforklarende. Basert på Nøkling sin kalkulasjon
- Lagt inn konvertering av liter til gallon ved skriving til databasen

admin/beer_list.php, admin/beer_form.php, admin/tap_list.php, tap_form.php:
- Endret innslag av 'SRM' til 'EBC'
- Rundet av EBC med ett desimal
- Lagt inn konvertering av SRM-verdi til EBC
- Lagt inn konvertering av gallon til liter ved henting av data
Eg installerte Raspberry PI på ei ubuntu maskin no. Og etter å ha gått igjennom install, så byta eg ut filene du nemner ovanfor. Då startar berre installasjonswizard på nytt.

Er det noko eg klønar med her?
 
Begynte å se på RaspberryPints i dag, og kom heldigvis veldig raskt over denne tråden. Knallbra(!!) tilleggsfunksjon du har mekka!

Jeg har tatt utgangspunkt i versjon 2.0.1 (din er vel 1.0.3?), implementert dine endringer, samt gjort noen mindre justeringer for å tilpasse GUI'et etter mitt behov. Det er neppe sikkert disse behovene er for andre, men legger ved redigert løsning. Følgende er gjort:

index.php:
- Endret tilbake til dynamisk visning av antall taps som i original RaspberryPints
- Gjort om TAP-delen tilsvarende originale RaspberryPints
- Fjernet header for bedre visibility på mobil/nettbrett
- Logo i header linket til admin GUI. Lagt til link nederst på siden
- Endret til visning av 2 desimaler for tap-status for å bedre reflektere valg av størrelse på glass som tappes (0.33 og 0.12)
- Satt ned refresh-tid fra man velger en tapping til siden oppdateres
- Endret 'SRM' til 'EBC' for å reflektere standard på oppskrifter i Norge og Europa forøvrig, og lagt inn konvertering av SRM til EBC
- Mindre endringer på spacing og tekststørrelse
- Opprydding av kode i form av tab-skille for hver av PHP- og HTML-kode. Fjernet ubrukt kode

style.css:
- Justering av størrelse tilsvarende originale RaspberryPint
- Endret tilbake til original front, samt gjort mindre endringer på tekststørrelse

admin/keg_form.php:
- Lagt "Status" før "Notes", samt gjort "Model", "Serial", "Stamped Owner", "Stamped Location", "Empty Weight" og "Notes" frivillig

admin/includes/managers/beer_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertSrmToEbc' og 'convertEbcToSrm' som, ja.. Det er vel ganske selvforklarende hva de gjør
- Lagt inn konvertering av EBC til SRM ved skriving til databasen
- Fjernet bruk av PHP-funksjonen 'encode' i klasse-funksjonen 'Save' for å kunne lagre 'æøå' i navnet

admin/includes/managers/tap_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertGalToLiter' og 'convertLiterToGal'. Også rimelig selvforklarende. Basert på Nøkling sin kalkulasjon
- Lagt inn konvertering av liter til gallon ved skriving til databasen

admin/beer_list.php, admin/beer_form.php, admin/tap_list.php, tap_form.php:
- Endret innslag av 'SRM' til 'EBC'
- Rundet av EBC med ett desimal
- Lagt inn konvertering av SRM-verdi til EBC
- Lagt inn konvertering av gallon til liter ved henting av data

Hei, har brukt denne filen fra deg. Alt virker supert bortsett fra det blir ikke registrert at jeg har tappet når jeg trykker på glass med den mengden som ble tappet. Har ikke Flow meter. Noen tips til hva som kan være galt? På forhånd takk :)
 
Hei, har brukt denne filen fra deg. Alt virker supert bortsett fra det blir ikke registrert at jeg har tappet når jeg trykker på glass med den mengden som ble tappet. Har ikke Flow meter. Noen tips til hva som kan være galt? På forhånd takk :)
Tja, nei, egentlig har jeg ikke peiling på hva det kan skyldes. Aldri opplevd problemer med det selv. Registreres det aldri en tapping, også uansett hvilket volum du velger?

Kan du forklare en step-by-step approach fra du begynner å legge inn øl og frem til du trykker på en tømming som ikke registreres?
 
Eg installerte Raspberry PI på ei ubuntu maskin no. Og etter å ha gått igjennom install, så byta eg ut filene du nemner ovanfor. Då startar berre installasjonswizard på nytt.

Er det noko eg klønar med her?
Det var vel du som kontaktet meg på facebook. Jeg fikk aldri noe e-post fra deg som vi avtalte? Fant du ut av det?
 
Tja, nei, egentlig har jeg ikke peiling på hva det kan skyldes. Aldri opplevd problemer med det selv. Registreres det aldri en tapping, også uansett hvilket volum du velger?

Kan du forklare en step-by-step approach fra du begynner å legge inn øl og frem til du trykker på en tømming som ikke registreres?

Er rart ka ein reinstallasjon kan gjøre :) slettet alt og installert på nytt og voila nå registrere den tapping. Takk!
 
Feilen kommer nok til å dukke opp igjen. Det er en logikkbrist i index.php.
Last ned index.diff fra denne posten og kjør følgende for å patche:
patch /path/til/index.php < /path/til/index.diff.txt
 

Vedlegg

  • index.diff.txt
    1,4 KB · Sett: 21
Feilen kommer nok til å dukke opp igjen. Det er en logikkbrist i index.php.
Last ned index.diff fra denne posten og kjør følgende for å patche:
patch /path/til/index.php < /path/til/index.diff.txt

Etter jeg la inn denne fiksen, teller den plutselig ned på innholdet i fatet selv om jeg ikke har tappet noe. Hva kan det være?
 
Sliter med installeringen på Ubuntu her. Har ikke vært borti linux siden Gentoo var det kuleste man kunne ha. Fikk fullført steg 4 i denne guiden: http://bernerbits.github.io/ras-pints-without-pi/ men får bare blank side når jeg prøver http://localhost/RaspberryPints. Prøver jeg adminsiden, får jeg loginsiden, men logger jeg inn får jeg blank side. Prøver jeg http://localhost/RaspberryPints/install/ får jeg meldingen "We noticed that you already have installed RPints. Please select an option from the menu below" - men ingen forbanna menu below... :(

EDIT:
Prøvde å slette og installere på nytt - får error på linje 167 i configfila i installmappa. Linja ser slik ut: mysql_connect($servername,'root',$rootpass) or die('error connection'); så det tyder vel på at installasjonsprogrammet ikke får logget inn i mysql og generert database, kan det se ut for.

Noen tips? Finner ingenting via Google...
 
Sist redigert:
EDIT igjen:
Da fikk jeg det endelig til. Fant ut at jeg måtte nedgradere fra php7 til php5 :)
Kongelige mods, André! Takk så mye!
 
Tilbake
Topp