Hvis du bare vil ha med den delen med glassene og registrering av tapp, så legger du inn jquery i <head>, bytter ut td'en med ABV class med den som er i min index.php i samme td'en, og så legger du inn pour folderen i /var/www/img/
Tror det skulle gi deg bare den biten.
edit: og style.css filen må overskrives med min
Begynte å se på RaspberryPints i dag, og kom heldigvis veldig raskt over denne tråden. Knallbra(!!) tilleggsfunksjon du har mekka!Har kodet det selv, ja. Skal få sendt over koden så snart jeg kommer hjem
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Eg installerte Raspberry PI på ei ubuntu maskin no. Og etter å ha gått igjennom install, så byta eg ut filene du nemner ovanfor. Då startar berre installasjonswizard på nytt.Begynte å se på RaspberryPints i dag, og kom heldigvis veldig raskt over denne tråden. Knallbra(!!) tilleggsfunksjon du har mekka!
Jeg har tatt utgangspunkt i versjon 2.0.1 (din er vel 1.0.3?), implementert dine endringer, samt gjort noen mindre justeringer for å tilpasse GUI'et etter mitt behov. Det er neppe sikkert disse behovene er for andre, men legger ved redigert løsning. Følgende er gjort:
index.php:
- Endret tilbake til dynamisk visning av antall taps som i original RaspberryPints
- Gjort om TAP-delen tilsvarende originale RaspberryPints
- Fjernet header for bedre visibility på mobil/nettbrett
- Logo i header linket til admin GUI. Lagt til link nederst på siden
- Endret til visning av 2 desimaler for tap-status for å bedre reflektere valg av størrelse på glass som tappes (0.33 og 0.12)
- Satt ned refresh-tid fra man velger en tapping til siden oppdateres
- Endret 'SRM' til 'EBC' for å reflektere standard på oppskrifter i Norge og Europa forøvrig, og lagt inn konvertering av SRM til EBC
- Mindre endringer på spacing og tekststørrelse
- Opprydding av kode i form av tab-skille for hver av PHP- og HTML-kode. Fjernet ubrukt kode
style.css:
- Justering av størrelse tilsvarende originale RaspberryPint
- Endret tilbake til original front, samt gjort mindre endringer på tekststørrelse
admin/keg_form.php:
- Lagt "Status" før "Notes", samt gjort "Model", "Serial", "Stamped Owner", "Stamped Location", "Empty Weight" og "Notes" frivillig
admin/includes/managers/beer_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertSrmToEbc' og 'convertEbcToSrm' som, ja.. Det er vel ganske selvforklarende hva de gjør
- Lagt inn konvertering av EBC til SRM ved skriving til databasen
- Fjernet bruk av PHP-funksjonen 'encode' i klasse-funksjonen 'Save' for å kunne lagre 'æøå' i navnet
admin/includes/managers/tap_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertGalToLiter' og 'convertLiterToGal'. Også rimelig selvforklarende. Basert på Nøkling sin kalkulasjon
- Lagt inn konvertering av liter til gallon ved skriving til databasen
admin/beer_list.php, admin/beer_form.php, admin/tap_list.php, tap_form.php:
- Endret innslag av 'SRM' til 'EBC'
- Rundet av EBC med ett desimal
- Lagt inn konvertering av SRM-verdi til EBC
- Lagt inn konvertering av gallon til liter ved henting av data
Begynte å se på RaspberryPints i dag, og kom heldigvis veldig raskt over denne tråden. Knallbra(!!) tilleggsfunksjon du har mekka!
Jeg har tatt utgangspunkt i versjon 2.0.1 (din er vel 1.0.3?), implementert dine endringer, samt gjort noen mindre justeringer for å tilpasse GUI'et etter mitt behov. Det er neppe sikkert disse behovene er for andre, men legger ved redigert løsning. Følgende er gjort:
index.php:
- Endret tilbake til dynamisk visning av antall taps som i original RaspberryPints
- Gjort om TAP-delen tilsvarende originale RaspberryPints
- Fjernet header for bedre visibility på mobil/nettbrett
- Logo i header linket til admin GUI. Lagt til link nederst på siden
- Endret til visning av 2 desimaler for tap-status for å bedre reflektere valg av størrelse på glass som tappes (0.33 og 0.12)
- Satt ned refresh-tid fra man velger en tapping til siden oppdateres
- Endret 'SRM' til 'EBC' for å reflektere standard på oppskrifter i Norge og Europa forøvrig, og lagt inn konvertering av SRM til EBC
- Mindre endringer på spacing og tekststørrelse
- Opprydding av kode i form av tab-skille for hver av PHP- og HTML-kode. Fjernet ubrukt kode
style.css:
- Justering av størrelse tilsvarende originale RaspberryPint
- Endret tilbake til original front, samt gjort mindre endringer på tekststørrelse
admin/keg_form.php:
- Lagt "Status" før "Notes", samt gjort "Model", "Serial", "Stamped Owner", "Stamped Location", "Empty Weight" og "Notes" frivillig
admin/includes/managers/beer_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertSrmToEbc' og 'convertEbcToSrm' som, ja.. Det er vel ganske selvforklarende hva de gjør
- Lagt inn konvertering av EBC til SRM ved skriving til databasen
- Fjernet bruk av PHP-funksjonen 'encode' i klasse-funksjonen 'Save' for å kunne lagre 'æøå' i navnet
admin/includes/managers/tap_manager.php:
- Lagt til klasse-funksjonene 'convertGalToLiter' og 'convertLiterToGal'. Også rimelig selvforklarende. Basert på Nøkling sin kalkulasjon
- Lagt inn konvertering av liter til gallon ved skriving til databasen
admin/beer_list.php, admin/beer_form.php, admin/tap_list.php, tap_form.php:
- Endret innslag av 'SRM' til 'EBC'
- Rundet av EBC med ett desimal
- Lagt inn konvertering av SRM-verdi til EBC
- Lagt inn konvertering av gallon til liter ved henting av data
Tja, nei, egentlig har jeg ikke peiling på hva det kan skyldes. Aldri opplevd problemer med det selv. Registreres det aldri en tapping, også uansett hvilket volum du velger?Hei, har brukt denne filen fra deg. Alt virker supert bortsett fra det blir ikke registrert at jeg har tappet når jeg trykker på glass med den mengden som ble tappet. Har ikke Flow meter. Noen tips til hva som kan være galt? På forhånd takk
Det var vel du som kontaktet meg på facebook. Jeg fikk aldri noe e-post fra deg som vi avtalte? Fant du ut av det?Eg installerte Raspberry PI på ei ubuntu maskin no. Og etter å ha gått igjennom install, så byta eg ut filene du nemner ovanfor. Då startar berre installasjonswizard på nytt.
Er det noko eg klønar med her?
Tja, nei, egentlig har jeg ikke peiling på hva det kan skyldes. Aldri opplevd problemer med det selv. Registreres det aldri en tapping, også uansett hvilket volum du velger?
Kan du forklare en step-by-step approach fra du begynner å legge inn øl og frem til du trykker på en tømming som ikke registreres?
Feilen kommer nok til å dukke opp igjen. Det er en logikkbrist i index.php.
Last ned index.diff fra denne posten og kjør følgende for å patche:
patch /path/til/index.php < /path/til/index.diff.txt