Kegerator og støy

Knut

Norbrygg-medlem
Jeg er ute etter å kjøpe meg en kegerator som bråker minst mulig. Jeg ønsker helst ikke å bygge en selv fra kjøleskap eller fryser. Jeg har sett på disse tre variantene.

1. Keg Master X fra Kegland, som selges av Brygg selv.
2. Kegerator fra Mangrove Jacks, som selges av Strømmen hjemmebrygg
3.Fast Tap Edition Keg Master fra Keg King, som selges av Brewshop

Er det noen av dere som har erfaring med disse med tanke på støy?
Viktig med kaldt øl, men også viktig med glad kone:)
 
Har en series x plassert ved sofaen. Med bra plass på begge sider opplever jeg litt mere støy enn fra det integrerte kjøleskapet på kjøkkenet.
Hva som er mye støy og hva som er lite er litt vanskelig og vite, men hører noen si at det er noen rare surkle lyder i serie X til Kegland, men det er fristende å kjøpe den da den har plass til fire fat. Lurer på om noen har erfaringer med Keg King sin kegerator?
 
Har en snart fire år gammel fra Keg King. Den surkler og stønner, og går relativt ofte. Hvis de nyere modellene er stillere og mer effektive kunne jeg nok ha tenkt meg å bytta ut min gamle. Om de nye bråker like mye så vet jeg ikke om jeg ville ha kjøpt i det hele tatt.
 
Svarte jeg ikke på spørsmålet ditt om noen har erfaringer med støy??
Jo det gjorde du. Takk for svar! Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, lurte egentlig på om du eller noen andre her på forumet har hatt problemer med surkle lyder på X serien til Keg Land. Da jeg mener å ha hørt noe om det før.
 
Har en snart fire år gammel fra Keg King. Den surkler og stønner, og går relativt ofte. Hvis de nyere modellene er stillere og mer effektive kunne jeg nok ha tenkt meg å bytta ut min gamle. Om de nye bråker like mye så vet jeg ikke om jeg ville ha kjøpt i det hele tatt.
Det hørtes ikke bra ut. Jeg vet heller ikke om det er gjort noen forbedringer på de nye modellene med tanke på lyd, men takk for svar.
 
Har en 3 år gammel Kegland, og som de andre sier så surkler den og bråker for mye, hadde ikke kjøpt denne om igjen hvis de ikke har forbedret mtp. på lyd.
 
Takk for svar alle tre Er det noen på forumet som har erfaring med kegeratoren til Mangrove jacks så hører jeg gjerne fra dere.
 
Jeg bytta fra Kegerator bygget på kjøleskap til Keezer bygget på fryser for å redusere støy. Ble som natt og dag! Fryseren er godt isolert, stille og kompressoren går knapt.
Det er sikkert en god løsning med tanke på lyd Men må også tenke på størrelse og utsende. Hva slags fryser brukte du som utgangspunkt for bygging av keezer? Vet du om det fins ferdige byggesett for keezere slik som det er for kegeratorer?
 
Tilbake
Topp