Kjøleskap med plass til 3 corneliusfat

Hei. Er det noen her som vet hvilke mål et kjøleskap må ha for å romme 3stk 19ltr cornelius? Og selvfølgelig co2 flaska.
Skal kjøpe et, men er usikker på hvilken størrelse jeg trenger.
 
Det er svært varierende veggtykkelser på kjøleskap, så det holder ikke med utvendige mål. Det er noen tråder på forumet med info om hvor mange fat som går inn i spesifikke kjøleskapstyper. Sånt er bedre å basere seg på.
 
Hei, og takk for svar.
Jeg spør jo selvsagt etter innvendige mål siden det er snakk om å putte noe inne i kjøleskapet. Utvendige mål hadde jeg kun snakket om hvis det var et gitt rom jeg skulle plassere det i. Kan ikke se at jeg skrev noe om utvendige mål heller. Har lest alt som er av tråder i forumet, men ikke funnet et klart svar på om det er noen kjøle/fryseskap som rommer 3cornelius. Forstår selvsagt at det finnes mange skap som er istand til det, men her snakker vi selvsagt så lite som mulig, kanskje noe alà beer brew kjøleskap. Spesifikke kjøleskapskapstyper sier ikke så mye da de ulike elektrogrossistene har ulike nummer på samme skap, og modellnummer blir ofte nytt hvert år.

Håper noen kan svare meg :)

Robert
 
Hei

Desverre er mange av kjøleskapene som har plass til 3x19l veldige høye. Så skal du ha noe ala beerbrew skapet då bør du gå for det. 6600,- for kjøleskap, slanger, co2 og 3 tappekraner. Hjul og diptray og rails..

Har lett lenge etter det samme som du og har no 1 arc103 skap for 2x9+2x19 og et beerbree skap. Og selv med pris på arc kjøleskapet på 1499,- (utgått nå) så ble det like dyrt som beer brew med alt utstyret. Er godt fornøyd med beerbrew skapet mitt..

Annet alternativ er jo ERF2504AOW som har plass til 4x19l men som er ganske høyt.

Evt tapcooler sitt men da snakker vi deluxe møbel med mye bra utstyr og prisen deretter.

Easybrew
 
Tusen takk for svar. Kunne og skulle sikkert gått for beer brew sitt, men sitter med inntrykk av at om jeg skal bytte ut alt som jeg hører folk klage på, så blir det en veldig dyr kegerator til slutt...
Om det blir litt høyere som erf2504aow, så er kanskje ikke det noe problem. Kan montere kraner i front i stedet for å ha tårn på toppen. Det er kanskje ikke like mobilt, selv om jeg monterer på hjul, men hjulene er jo bare for internt i huset. Skal jeg til et annet lokale så går begge to i en stasjonsvogn, og begge skapene må/bør bæres av 2 stk, så der er de like gode på en måte. Fordelen med det er jo at du faktisk kan ha 4stk 19ltr og kanskje ett eller to mindre fat i tillegg... Begge veier også det samme, i overkant av 40kg...
 
Før jeg kjøpte det så såg jeg noen klaget på både det eine og det andre. Blant annet tappekranene. Jeg kjøpte på impuls da jeg skulle ha et 40 års overraskelse fest for en kompis.. Måtte da ha noe kjapt og endte da på beer brew. Er faktisk fornøyd med det meste som folk har klaget på inkludert tappekranene.

Bytte en med stout kran eneste pga stout... Fikk desverre problem med en innvending stramme skru på tårnet etter en stund og sendte en email til olbrygging. 2 dager etter en flett nytt tårn på postkontoret , så kan ikke klage på kundeservicen heller.

Men uansett så er jo elektrolux sitt skap konge også, bare at du må bruke litt mer på tid og penger på ekstra utstyr.. Men for meg så var beerbrew perfekt til det jeg skulle bruke det til og perfekt størrelse.

Lykke til med å finne en keegerator som passer deg og dine behov

Easybrew
 
Jeg har også beerbrew sitt skap. Fiks ferdig, stille og pent å se på(sort) plass til 3x19liter og 2kg CO2. Jeg har byttet slanger til 2 m bremseslanger, etter dette så karbonerer og tapper jeg med 1bar. Kranene kan sitte litt fast vis det går en liten uke mellom hver øl. Men ikke noe mer problematisk at du må bare bruke litt kraft så kommer den. Jeg er veldig fornøyd med skapet. Det baller seg på med å kjøpe alt løst og kanskje du vil sette på no plank/plater også for å gjøre det litt penere. Men da er det nok ikke så mye forskjell i pris.
 
Jeg får bare plass til to 19L Corneliusfat i skapet fra Beer Brew. Hvordan plasserer dere fatene for å få plass til tre?
 
Jeg får bare plass til to 19L Corneliusfat i skapet fra Beer Brew. Hvordan plasserer dere fatene for å få plass til tre?
2 bak og 1 foran midt på. Går akkurat.
d9863b88182fca69c8eaf02e451837ce.jpg


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Kan det tenkes at de som akkurat ikke får plass har de fatene som er litt lavere og litt større diameter?
 
Jeg har italienske fat.
Måtte bare gi opp en sånn plassering. Fant et 9 og et 12 litersfat som får plass oppå hylla bak der. Ser at innmanten ikke er helt lik..
 

Vedlegg

  • _AMA6719.jpg
    _AMA6719.jpg
    132,9 KB · Sett: 92
Tilbake
Topp