Hei,
Har tenkt å kjøpe meg en Speidel. Men er usikker på om det er lurt å finne en som er lite brukt eller kjøpe nytt.
Er det noe jeg bør passe på eller unngå ved kjøpt av brukt utstyr?
Jeg kjøpte en brukt 20L av den gamle modellen, og er kjempefornøyd. Den hadde 35 brygg bak seg da jeg kjøpte den, og har hatt 20 brygg i mitt eie. Fortsatt er den god som gull!
Hvis det er blå pumper er det stor fare for at du må bytte impeller. Men det kan du sjekke ved kjøp om impeller "sitter fast magnetisk" eller om den er løs. Løs er defekt. Spør om å teste kjelen med vann før bruk. Pipelyder er defekt impeller.
Tusen takk for svar. Når det er størrelsen som er det første som blir nevnt, er det nok ganske trygt å kjøpe brukt. Har i tillegg fått noen konkrete ting å sjekke.
Høres ut som at det er lett å få seg gode venner som er tørste. Er fortsatt så fersk i gamet at jeg må nok brygge noen runder før resultatet prima vare. Prøver å innse at jeg begynner å bli gammel og må skaffe meg en hobby som ikke til stadighet fører til en kraftig forslått kropp.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.