Kjøpe Maltmølle

fant nettopp ut at jeg kan bestille en crankandstein til rundt 163 usd .. Går nok heller for den ja :D

99 usd for mølla
40 usd for platform og trakt
25 usd i frakt
Toll = ???

Tror det i verste fall kan ende på 1400,-
 
Så kjapt på denne mølla i butikken, virket helt grei. Synes en fikk mye for pengene. Ville også helt klart kjøpt denne fremfor Corona.
 
Frank N skrev:
fant nettopp ut at jeg kan bestille en crankandstein til rundt 163 usd .. Går nok heller for den ja :D

99 usd for mølla
40 usd for platform og trakt
25 usd i frakt
Toll = ???

Tror det i verste fall kan ende på 1400,-

Crankandstein er utrolig mye bedre enn en Corona, den er i en helt annen divisjon.
25$ i frakt høres veldig billig ut, er du sikker på at det ikke er kun for møllen uten plattform og trakt?
Det er ingen toll, men det kommer 25% MOMS på varen+frakt.

Et lite tips, ville spandert på meg de 20$ det koster å oppgradere fra 2A til 2D. D-modellene med "detented adjusters" betyr at du kan enkelt justere gapet mellom rullene til ferdig oppsatte avstander uten å måtte bruke føleblad for å måle, kun å vri på en "bryter". Det gjør det enkelt og hurtig å optimalisere kverning av malt med ulik kornstørrelse. Dette er etter min mening den største fordelen Crankandstein har over sine nærmeste konkurenter som Monster Mill, etc.
 
Glemte å forklare at vi er to stykker som kjøper hver vår mølle... Frakten kom på 47 usd og blir delt på oss begge.. Sånn sett så blir frakten under 25 dollar, men jeg burde nok ha presisert det bedre ja.
 
[/quote]

Crankandstein er utrolig mye bedre enn en Corona, den er i en helt annen divisjon.
25$ i frakt høres veldig billig ut, er du sikker på at det ikke er kun for møllen uten plattform og trakt?
Det er ingen toll, men det kommer 25% MOMS på varen+frakt.

Et lite tips, ville spandert på meg de 20$ det koster å oppgradere fra 2A til 2D. D-modellene med "detented adjusters" betyr at du kan enkelt justere gapet mellom rullene til ferdig oppsatte avstander uten å måtte bruke føleblad for å måle, kun å vri på en "bryter". Det gjør det enkelt og hurtig å optimalisere kverning av malt med ulik kornstørrelse. Dette er etter min mening den største fordelen Crankandstein har over sine nærmeste konkurenter som Monster Mill, etc.
[/quote]


Ja var kanskje litt for kjapp med bestilling der,  skjønner nå at du får mye for de 20 usd extra det koster for 2D modellen.. menmen..
Legger opp link til det jeg har kjøpt:

http://www.crankandstein.net/index.php?main_page=product_info&cPath=7&products_id=10
http://www.crankandstein.net/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=3

Som dere kan se på linken under så kom frakta på 47.95 usd totalt. Dette er allerede betalt så tviler på at det vil komme noen ubehagelige overaskelser
http://www.crankandstein.net/index.php?main_page=shopping_cart
 
$20 + moms for en enklere justering synes ikke jeg er verdt pengene.
Den justeringen er omtrent som elektriske speil på bilen  ;D
Det blir kanskje brukt første gangen.
Jeg har 2A, og den har ikke vært justert en gang enda etter over et års bruk.
Jeg har bra utbytte, og klar og fin vørter, så jeg er tilfreds som den er.
 
magne1972 skrev:
$20 + moms for en enklere justering synes ikke jeg er verdt pengene.
Den justeringen er omtrent som elektriske speil på bilen  ;D
Det blir kanskje brukt første gangen.
Jeg har 2A, og den har ikke vært justert en gang enda etter over et års bruk.
Jeg har bra utbytte, og klar og fin vørter, så jeg er tilfreds som den er.

Betyr det at du bruker fabrikkinnstillingane, Magne?
 
Ja, bruker fabrikkinstillingen, og har aldri sett behovet for å justere det, men det kommer muligens med litt slitasje....
Hadde jeg kjøpt i dag, hadde jeg muligens gått for rustfrie valser, da de er hardere og slites saktere, men hvem vet hvor lenge disse holder  :)
 
magne1972 skrev:
Hadde jeg kjøpt i dag, hadde jeg muligens gått for rustfrie valser, da de er hardere og slites saktere, men hvem vet hvor lenge disse holder  :)
Er det ikke motsatt? At rustfritt stål generelt sett er mindre hardt enn karbonstål?
 
Bjarte H skrev:
magne1972 skrev:
Hadde jeg kjøpt i dag, hadde jeg muligens gått for rustfrie valser, da de er hardere og slites saktere, men hvem vet hvor lenge disse holder  :)
Er det ikke motsatt? At rustfritt stål generelt sett er mindre hardt enn karbonstål?

Rustfritt er hardere, karbonstål er seigere.
 
hmm.. Fikk nettopp en mail fra Crankandstein. Det var nok for godt til å være sant med fraktprisen på 47.95 dollar. De vil ha 40 extra for å sende med trakt og platform. Da blir total fraktpris på 87,95 delt på to personer. Den skal jeg overleve  :yes: 

Da er det bare den hardeste delen igjen: Ventinga!!
 
Jeg har kjøpt den minste Monster Mill med tre valser fra Bryggselv. Har ikke angret et sekund. Meget bra mølle og meget bra service. Kan anbefales!


Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
 
Frank N skrev:
fant nettopp ut at jeg kan bestille en crankandstein til rundt 163 usd .. Går nok heller for den ja :D

99 usd for mølla
40 usd for platform og trakt
25 usd i frakt
Toll = ???

Tror det i verste fall kan ende på 1400,-

164 * 6 = 984 *1.25 + 230 kr i gebyr
 
Tilbake
Topp