Kjøpe Speidel fra "steinalderen"?

Jeg har også den varianten, kjøpt i 2010. Har byttet krana pga dårlig foring som gjorde at rant dårlig igjennom den. Pakninga under midtstanga byttet jeg og en gang. En gang trodde jeg pumpa var gåen men etter en grundig rens var den fin igjen. Det er det jeg kommer på av "problemer" gjennom over 200 batcher over 15 år. Til 2.500 tør jeg si at du har gjort et knallkjøp, forutsatt at du kommer til å bruke den!

Kom over en Speidel 20 på finn.no som var pent brukt av en pensjonist til 2500kr, det ble for billig for impulskontrollen min så det ble rask handel :p Greit å ha et litt enklere oppsett også, så slipper jeg nedvask av 3 kjelers oppsett med RIMS når det skal brygges enklere øl, testbatcher, alkoholfritt osv.

Noen som kan si noe om årsmodell/versjon? Jeg vet det er en tidlig versjon men jeg lever veldig fint uten Wifi og kjølekappen er neppe like effektiv som min Jaded Hydra kjøler uansett ;)

Vis vedlegget 76087
Gratulerer med kvalitetsbrygger. Nå mangler du bare en low-tec timerstart :D

Sjekka nå.... på min er det et klistremerke der det står BJ2014.... BJ står da for byggeår...

Klistremerket er på bakre ben.

Sist redigert:
Tilbake
Topp