Kjøpsguide for tappeanlegg?

5 meter??, da hadde jeg pinadø kjøpt noen meder 3/16" istedet ja, koster jo bare $0.49 pr fot på kegkits, sikkert gode priser andre steder også, øllet i slangen blir vel temmelig dødt?
 
Martin E skrev:
Jeg bruker 4mm slange. Har sålagt brukt 2,5 meter slange på den ene krana jeg har montert. Den skummer ikke - med mindre slangen har ligget utenfor kjøleskapet/fryseren en stund. Da skummer det fælt. Har foreløpig ikke merket noen usmak...

skumdempslangen jeg kjøpte fra Petit er på ca 2 meter, ca 3mm ID, til 210 kroner, medfølgende flexitap, overganger, og utventil (som alene koster over 100 kr), så syntes jeg ikke det var mye å spekulere på.
kjøpte 20 fot hver av gass og 3/16 slange fra kegkits nå, begge koster jo $0.46, $0.49 pr fot, syntes det var rett rimelig.

Men forøvrig, 4mm slange er vel ikke trykkluftslange?, du kjøpte ikke vannslangene i båtavdelingen på biltema da?, de er jo helt fine?
 
det er denne slangen jeg kjøpte art nr 15303. er ikke mer en 1,2 desiliter i slangen. også har jeg muligheten til å flytte rundt på fatet uten å måtte kople av. og er det trykksatt så vil vel ikke CO₂ forsvinne ut av slangen?

edit: jeg tenkte at luftslangen funka fint til både luft og gass, også kom den jo i en rull på 10 meter. Har vanskelig for å styre meg i duppeditt butikker :)
 
Jeg kjøpte denne: http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Slange/Vannslange-10-m/ Men har ikke brukt den da :D, vet ikke helt hvorfor jeg dro den med, mest for at den var billig, tror jeg ville brukt trykkluftslanger på gasssiden istedet.

Må vel kjøpe regulator snart, teller på knappene om jeg skal bestille i usa eller i norge, ser problemet med mutteren for å skru fast på gassfatet, men ser ut som det kan la seg løse, hvis man bare viste hva gjengetypene heter i Norge..
 
neslekkim skrev:
Forresten, men er disse høyre eller venstregjengede?

Da jeg skulle skru ut stammen på mitt amerikanske manometer, oppdaget jeg til slutt, etter mye om og men, at den var gjenget motsatt vei av det som var vanlig...
 
:), det tror jeg faktisk noen sa ifra om, gjengene på stammen er motsatt, men jeg lurte på mutteren, det er vist to varianter der også gitt..

Makan til styr.. :)
 
neslekkim skrev:
:), det tror jeg faktisk noen sa ifra om, gjengene på stammen er motsatt, men jeg lurte på mutteren, det er vist to varianter der også gitt..

Makan til styr.. :)

Det er eigentleg meir en to variantar, men dei vi brukar her (britisk standard), og amerikansk er det som er mest interesant for oss, fordi vi vil kjøpe billige regulaorar "over-there" og flasker her heime. Derfor kan du bytte mutteren, om du får tak i ein, eller gjere slik som eg gjorde, bore hol i ein blindmutter til gassflaska med ein 16mm bor. Trur du må ha dreiebenk for å få det til, for eg måtte lage litt ekstra plass til flensen og pakningen. Ein enkel jobb eigentleg og gjort på 3 minutt om ein berre har verktøyet.
 
Tilbake
Topp