Koking i plastbøtte m element?

Vil gjøre en liten test på koking i plastspann.. har sett bilder på andre forum av folk som har gjort dette, men hvor bra fungerer det egentlig? Er det holdtbart?
Hvilken bøtte/kar kan brukes til montering av varmeelement for koking av vørter? Hva med gjæringsbøttene til Europris?

Skal stikke innom felleskjøpet på veien hjem :)

Disse blir ikke helt "vobble vobble" når de blir varm? Holder seg fin og fast når det kokes over lengre tid?

Det vart stor labb-dunk :) 50L er det vel? Har tegna opp hull for elementet og skal skjær opp og monter om litt :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Dunken har plass til ca 62-63 liter hvis du fyller den til randen - noe du selvsagt ikke skal gjøre. :)

Bruk hullsag når du borrer!

Montert allerede. Burde kanskje montert elementet et par cm lengre ned, men vi får se hvordan det går i skrivende stund..  prøver oppkok på 10liter vann nuh. Kommer bare til å brygge 20L i slengen for corneliusfat.. Kanskje 30L når en kompis eller 2 (som egentlig ikke brygger) skal være med på noen flasker til seg selv.
6dbd4bba-5917-77c5.jpg

Jeg vet at d er bedre å montere under i center, men for å gjøre plasering enklere og litt mer alsidig, så valgte jeg å montere på siden.. Det ruller nå bra i vannet når den står på siden slik akkurat nå, så akkurat det er vel bra for vørterkoking? Nå må jeg bare få isolert den, og fixa auto-av saken.. Noen tips på den siste??

OG jeg skal foresten også montere et litt mindre element i andre siden for raskere oppkok. Mulig jeg lager meg en ny med elementene under, med et stativ å stå på.

Auto av saken er vel den runde skiva som er plassert inni den svarte plastiken et sted. Jeg rev av alt av metall jeg, for å være på den sikre siden, og loddet kablene rett på elementene..

s 10
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,2423.135.html

Tilbake
Topp