Komfyr kontakt

Har planer om å oppgradere fra BB30 til en 50L kjele, men trenger en varme kilde.
Hvordan er det og brygge med propan? holder en propan flaske mange brygg?
Jeg kunne egentlig tenke meg og installere et 3500watt element i en kjele, men huset er gammelt og har bare 10A kontakter. Men I brygge kjelleren min som tidligere var kjeller leilighet er det en komfyr kontakt, så da lurere jeg på om det er mulig og bruke det? løsningen jeg hadde planlagt var 2 elementer et 2500watt og et på 1000watt for å bare bruke 2 kurser.
 
Ebay og så kan du velge 4500w. Siden de er oppgitt @240V får du ut ca 4300W av elementet iom at du har 230 hjemme.

Camco Ultra Low Watt Density heating element.
 
Takk for svar, tror det blir element fra Kina, klare bare ikke finne en plass der æ kan kjøpe "housing" sett et fint lite her på forumet men den var ikke på lager. Hovedgrunnen jeg er usikker på den kontakten var at æ har fått for meg at det sto 460v en plass på selve komfyren vi har kasta. Akkurat nå står keggeratoren forran kontakten, så var ikke super gira på og flytte på den. Frister mye mere og oppgradere når æ kan bruke 700-800 isteden for 3000 på induksjon plate.
 
460v?

Men samtidig.. en god induksjonsplate er noe som fort får en stjerne i bryggeriet ditt. Ikke noe kobling, vasking eller dill. Det bare funker. Men til 50L bør både plate og kjele være av god kvalitet. Hvis det står mellom.elementer og plate, med dertilhørende pris ville jeg gått for plata.
 
Tilbake
Topp